پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
احداث خطوط ریلی بروجرد مطالبه ۱۰ ساله مردم بروجرد بوده که اسیر شعارهای انتخاباتی شده و بر اساس وعده‌های مسئولان به‌زودی کلنگ زنی می‌شود.
شعار سال: پیگیری پروژه ایجاد راه‌آهن دورود- بروجرد- ملایر سال‌ها پیش توسط نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی مطرح و در دوره‌های مختلف مجلس هم‌زمان با سفرهای هیئت دولت وقت پیگیری و مطالبه شد.

این در حالی است که از آن زمان تاکنون احداث خطوط ریلی این شهرستان به مطالبه‌ای دور از دسترس و شعاری تبلیغاتی برای کاندیداهای احتمالی نمایندگی مجلس هم‌زمان با آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی تبدیل‌شده است.

این شعار تبلیغاتی در حد یک طرح خام و نیمه‌کاره در این مقطع زمانی متوقف‌شده است درحالی‌ که برخی از مسئولان می‌کوشند با بزرگ‌نمایی این طرح را آغازی بر پیشرفت اقتصادی منطقه عنوان کنند.

بیان واژه‌های سنگینی همچون پروژه عظیم و حساس ملی «و یا اطلاق» بروجرد در مسیر راه‌آهن بین‌المللی تنها عناوین تیتر خبرهایی است که گاه شهروندان بروجردی را با چنان هیجان زائدالوصفی مواجه می‌کند که باور بروجرد صنعتی را دست‌یافتنی می‌دانند.

گاهی متخصصان امر پا را فراتر نهاده و ادعای عدم تخصیص منابع مالی و تملک زمین‌های موردنیاز احداث خطوط ریلی را مانعی بزرگ بر تعلیق این راه دانسته و مطالعات اولیه را به علت ناکافی و غیر کارشناسانه بودن رد کرده و می‌کوشند با جلوه‌ای متفاوت نظرات مخالفان احداث خطوط ریلی در این شهرستان را به خود معطوف کنند.

اما ابراز این‌گونه اظهار نظرات جسته‌وگریخته از منابع آگاه و ناآگاه آن‌هم در شرایطی که شهرستان بروجرد نیاز مبرمی به پیوستن به خطوط ریلی حمل‌ونقل کشور دارد، ‌در پیشبرد این هدف بی تاًثیر است.

ایجاد خطوط ریلی سبب خروج بروجرد از بن‌بست اقتصادی

بیاناتی که گاه معادل آب در هاون کوبیدن است و باوجود ابراز همدردی با مردم لرستان و شهرستان بروجرد که آن‌ها را کمتر توسعه‌یافته و محروم از امکانات اولیه حمل‌ونقل عمومی توصیف می‌کند، نمی‌تواند از منظر طرح‌های کلان ملی راه گشای آغاز این طرح موردنیاز برای شهروندان بروجردی باشد.

از سویی ابراز نظرات متفاوت برخی مسئولان در این حوزه و نیز عدم پاسخگویی صحیح آن‌ها به این مطالبه عمومی شهروندان بروجردی گواهی بر این ادعا است که احداث خطوط ریلی در شهرستان بروجرد هنوز هم با چالش‌های جدی در خصوص جلب توافقات اولیه در استان و وزارت مربوطه مواجه است هرچند به‌زعم برخی کارشناسان عبور یک ایستگاه و یا خط آنتی از این شهرستان نمی‌تواند به‌تنهایی جوابگوی نیاز این منطقه بوده و بروجرد را از بن‌بست اقتصادی بیرون کشاند.

در صورتی‌ که عدم همکاری برخی مسئولان استانی و شهرستانی درروند اجرای این طرح که آن را غیراقتصادی توجیه و یا آن را درگیر حاشیه‌ها توصیف می‌کنند را بر دلایل یادشده بیفزاییم به‌جرئت می‌توان گفت هنوز خبری از احداث ایستگاه راه‌آهن در این شهرستان نیست هرچند کلنگ زنی دراین‌باره آن‌هم در مقاطع مختلف تازگی آن را برای مردم این دیار ازدست‌داده است.

اخذ دستور کتبی برای احداث خطوط ریلی

فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به لزوم احداث خطوط ریلی برای شهرستان بروجرد، گفت: شهرستان بروجرد با جمعیتی بیش از 400 هزار نفر از زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی محروم است بر این اساس ضرورت احداث و راه‌اندازی این زیرساخت‌ها در اسرع وقت امری انکارناپذیر است.

پور قاسمیان بروجرد را در پیوستن به خطوط ریلی نویدبخش آینده‌ای روشن دانست و اظهار داشت: اگرچه احداث خطوط ریلی در این شهرستان یکی از خواسته‌ها و مطالبات عمومی شهروندان بوده است، اما این خواسته مردم درگذر زمان از سوی مسئولان مختلف استانی و شهرستانی به دست فراموشی سپرده‌شده است.

وی از اخذ دستور کتبی مسئولان رده‌بالای کشور در رابطه با احداث خطوط ریلی در این شهرستان خبر داد و افزود: با پیگیری مجدانه نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی دستور کتبی دراین‌باره اخذ شده است.

ایجاد خطوط ریلی از بروجرد تا عراق

فرماندار ویژه بروجرد بیان کرد: بر این اساس 31 فروردین‌ماه سال جاری شاهد کلنگ زنی این پروژه عظیم در این شهرستان هستیم.

پور قاسمیان با اشاره به ابلاغ دستور فوق به قرارگاه خاتم‌الانبیاء، عنوان کرد: با توافق صورت گرفته با این قرارگاه کلنگ احداث خطوط ریلی راه‌آهن آن در روستاهای حاجی‌آباد و زرشکه به زمین زده‌شده و پس‌ازآن در ادامه مسیر تا روستای دلی‌آباد بالغ‌بر 27 کیلومتر خطوط ریلی احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر خطوط راه‌آهن پس از عبور اشترینان، ملایر و کرمانشاه به عراق وصل شده و تا کنار دریاچه مدیترانه به‌پیش می‌رود.

فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به اینکه کار مطالعات این طرح به اتمام رسیده است، گفت: از طریق احداث این خط با دسترسی به استان‌های غربی و شمال غربی کشور، کشورهای عربی به جنوب کشور ایران دسترسی پیدا می‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 فرودین 1394، کد مطلب: 714950، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرخ
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
اخه مرض دارید خبر عهدبوووووق و الان نشر میدید ؟
مدیر پایگاه دوست عزیز سلام
ضمن تشکر از حسن نظر شما و قدردانی بعمل آمده، لطفا به بخشی که خبر در آن منعکس شده است با دقت بیشتری نگاه کنید. بخش مورد اشاره ، بخش پیگیری وعده ها است. سایت شعار سال در تمامی سرویس های خود، بخش پیگیری وعده ها دارد. یعنی وعده های داده شده قبلی را بشکل متمرکز شده ارایه می دهد. اینکار نوعی مطالبه گری شهروندی تلقی شده و همچنین باعث افزایش تمرکز مسئولین برای پاسخگویی می شود.
سرویس استان لرستان نیز با توجه بر اینکه جدیدا تکمیل شده است، اقدام به انعکاس وعده های قبلی نموده که متاسفانه باعث برداشت اشتباه حضرتعالی شده است. لازم بذکر است که در انتهای خبر نیز منبع اخذ خبر و تاریخ آن ارایه شده که حضرتعالی به آن هم کم توجهی نشان داده اید
 
با احترام- سایت شعار سال  
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین