پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأثیر عدم تخصص نیروی کار در افزایش حوادث کار در ایران، گفت: 34 درصد از حوادث کار در بخش ساختمانی به دلیل عدم تطابق شغلی و ناآشنایی افراد باکار خود اتفاق می‌افتد.

شعارسال :محمد اصابتی ظهر روز دوشنبه در کارگاه آموزشی کار در ارتفاع که در حاشیه برگزاری سمینار مدیریت و ارزیابی ریسک در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به فراوانی بالای حوادث کار در ایران و به‌ویژه در بخش ساخت‌وساز، اظهار داشت: تعدد حوادث کار در بخش ساختمانی نشان می‌دهد که باید در این بخش نیازمند آموزش‌های جدی هستیم.

وی با بیان اینکه در این بخش نگرانی جدی وجود دارد، تصریح کرد: بیشترین حوادث کار در ایران مربوط به بخش ساختمانی است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به آسیب‌های وارده به نیروی انسانی شاغل در بخش ساختمانی، بیان کرد: از مجموعه حوادث کار در بخش ساختمان حدود 27 درصد آن منجر به نقص عضو و بیش از 16 درصد آن منجر به قطع عضو می‌شود.

اصابتی بابیان اینکه نیروی کار همواره در معرض خطر حوادث کار است، افزود: وقوع بیش از 34 درصد از حوادث ساختمانی منجر به فوت در کشور ما به سبب عدم تطابق شغل اتفاق می‌افتد.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه 15 درصد از حوادث کار در بخش ساختمانی در زمان آماده‌سازی، به وقوع می‌پیوندد، یادآوری کرد: 66 درصد این حوادث در زمان احداث ساختمان و 3 درصد آن در بخش تأسیسات و 14 درصد آن نیز هنگام تکمیل ساخت‌وساز به وقوع می‌پیوندد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت نیروی انسانی، از آن به‌عنوان سرمایه ملی یادکرد و افزود: سلامت نیروی کار در بهره‌وری آن تأثیر مستقیم دارد.

وی گفت: دو نعمت امنیت و سلامت که ازقضا مجهول مانده از نعم بزرگ الهی هستند که باید برای برخورداری از آن علاوه بر شکرگزاری، هزینه کرد.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار توجه بیشتر به حوزه آموزش نیروی کار و برگزاری کارگاه‌های آموزشی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار دوشنبه 09 آذر 1394 ، کد مطلب : 931340 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین