پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
در این گزارش سعی شده است تا به برخی از پروژه های شهرستان دیر اشاره شودکه اکنون سالیان متمادی است مردم این منطقه از استان بوشهر چشم انتظار پایان یافتن عملیات اجرایی آنها می باشند.

شعار سال:در این گزارش سعی شده است تا به برخی از پروژه های شهرستان دیر اشاره شودکه اکنون سالیان متمادی است مردم این منطقه از استان بوشهر چشم انتظار پایان یافتن عملیات اجرایی آنها می باشند.

 ۱) مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب بندردیر

این مخزن به گفته ی کارشناسان در فصل کم آبی و بی آبی می توانست مشکلات عدیده آب آشامیدنی مردم شهرستان دیر را مرتفع سازد. پروژه ای که عملیات اجرایی آن در سال ۹۰ به اتمام رسیده بود و اکنون قریب به ۵ سال است چشم انتظاری یاری مسولین جهت آبگیری.

این مخزن با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰۰۰میلیون ریال ، شامل مخزن بتنی نیمه مدفون به حجم ۱۰۰۰۰مترمکعب و به ارتفاع ۶ متردر مساحت ۵ هکتار احداث شده است.

احجام عملیاتی این طرح شامل عملیات خاکی ۷۸۵۰مترمکعب ، عملیات بتنی ۳۶۷۰متر مکعب ، کارهای فولادی ۳۹۵۱۵۰کیلوگرم و قالب بندی ۸۷۵۵ مترمکعب شامل شده است که سالهاست پس از اتمام پروژه به امان خدا رها شده است و شاید بزودی مستهلک و از کارافتاده شود.


۲) متانول کاوه

بزرگترین کارخانه تولید متانول دنیا آنگونه که مالکان و مدیران این شرکت شیمیایی می گویند در تابستان ۸۳ با حضور وزیر وفت کشور، نمایندگان مردم و جمعی از مسئولین کلنگ خورد و قرار بود ۴ سال بعد به بهره برداری برسد.

این شرکت شیمایی که بیشترین مساحت از ساحل شهرستان دیر (به عنوان مالک صنعتی) به خود اختصاص داده است سالهاست دریای نوار ساحلی را نیز به اشغال خود در آورده است ، بارها تاکنون با وعده های مختلف قرار بوده در ماه آتی افتتاح شود ، زمانی که هنوز فرانرسیده است.

این شرکت با توجه به حجم بالای فعالیتها و با حضور مشارکت تعداد زیادی از بانک ها اما مدتهاست از پرداخت عوارض های متعدد سرباز زده است به نحوی که موجبات اعتراض شوراهای اسلامی به همراه داشته است.

شرکت متانول کاوه با هدف احداث بزرگترین واحد تولیددر جهان بادرجه کیفیA–Aو ظرفیت ۷۰۰۰ تن در روز در بندر دیر واقع در بوشهر (در کنار سواحل خلیج پارس) تاسیس و در حال حاضر در فاز ساخت و ساز خود را پشت سر می گذارد. سرمایه گذاری این طرح با تشکیل کنسرسیومی با عاملیت بانک تجارت و مشارکت بانکهای ملت ، تجارت و صنعت و معدن انجام میشود.







۳) بزرگراه دیر بوشهر

بزرگراهی که از مصوبات دولت برای خروج بندر دیر از بن بست بود اما به نام مردم شهرستان دیر بود این پروژه و به کام جاده قدیم بوشهر- عالیشهر، چرا که تمام انرژی استان برروی شروع عملیات اجرایی این پروژه از سمت بوشهر به عالیشهر بود و تنها جایی که اداره کل راه و شهرسازی استان ناچار شده بود بودجه ی خود را هزینه کند(در این پروژه) آن هم نه بابت آسفالت و یا زیرسازی بلکه بابت تملک اراضی معارض.

این بزرگراه با توجه به زیرسازی های صورت گرفته در تمام طول مسیر که تماماَ با بودجه وزارت نفت بوده است به دلیل عدم انجام وعده ها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان(پروژه بصورت مشارکتی بوده و قرار برآن بوده است تا هر مبلغی که نفت بابت این پروژه تزریق کرد به همان اندازه نیز اداره کل راه و مسئولین استانی پرداخت داشته باشند اتفاقی که به غیر از مبلغی ناچیز که آن هم به معارض پرداخت شده است صورت نگرفته است.)

بزرگراه دیر- بوشهر در ۱۴ قطعه ساخته می شود که با توجه به انتقادهای قبلی که از سوی سایت خبری بندردیر(دیرنیوز) و بزرگان شهرستان دیر در این خصوص صورت گرفته بود استاندار محترم بوشهر در شهریور ماه سال قبل در هفته ی دولت قول آن را داده بود که دو قطعه ی دیگر این پروژه از سمت شهرستان دیر آغاز شود اتفاقی که هرگز رخ نداد

استاندار محترم در این خصوص (در شهریورماه ۹۴) اینگونه وعده داده بود:هم اکنون عملیات ساخت دو قطعه از این بزرگراه آغاز شده که تلاش می‌شود در کوتاه مدت دو قطعه دیگر این محور از سمت شهرستان دیر اجرایی شود. (سایت وزارت کشور)

لازم بذکر است قرار بوده این پروژه سال ۹۵ به اتمام و بهره برداری برسد.







۴ ) بیمارستان دیر

حالا باید بجای بیمارستان گفت آرزوی بیست و اندی ساله ی مردم شهرستان سالهاست با وعده های مسئولین زمان افتتاح اش به امروز و فردا موکول می شود.

برای اثبات این ادعا کافیست نام (( بیمارستان دیر )) را در موتورهای جستجوگر دنبال کنید بدون شک با جستجو کردن این عبارت با وعده های مختلف نمایندگان ادوار مجلس، استانداران و فرمانداران کنونی،سابق و اسبق مواجه می شوید که همه ی آنها از راه اندازی بیمارستان سخن می گویند.

نه تنها وعده بلکه در بسیاری از اوقات حتی تاریخ افتتاح را مشخص کرده اند و زمان بهره برداری را رسما اعلام می کنند ، اتفاقی که بعضاَ باعث نارضایتی و ناراحتی مردم این خطه را به همراه داشته است.

این بیمارستان اما قصه ای عجیب دارد و در حالی دومین ساختمان آن در حال اتمام است که سقف و ستون های بیمارستان نیمه کاره ی قبلی که در چند قدمی آن ساخته شده بود در حال ریزش و نابودی است .اتفاقی که مثل زیرسازی های صورت گرفته بزرگراه در حال از بین رفتن است.

بیمارستان دیر شاید تنها پروژه در استان بوشهر باشد که تاکنون با چشمان خود بیش از ده استاندار و ۱۵ فرماندار و ۴ نماینده مجلس شورای اسلامی و چندین وزیر و مدیرعامل و مدیرکل را نزدیک دیده باشد.


۵) اسکله خورخان بردخون

آرزوی دیرینه ی مردم بخش بردخون ، بخش بردخون یکی از مهمترین بخش های استان بوشهر در حوزه صیادی و کشاورزی می باشد. اسکله خورخان بردخون تنها اسکله ی صیادی این بخش که با احداث و اتمام آن بخش عظیمی از مشکلات مردم این منطقه برطرفمی شود.این پروژه نیز مثل پروژه بیمارستان و بزرگراه تاکنون با وعده و وعیدهای متعددی همراه بود است.

این اسکله قرار بوده است با ظرفیت پهلوگیری همزمان ۳۵۰ شناور طبق مصوبه ی دولت در سال ۹۵ به بهره برداری برسد پروژه ای که با توجه به حجم فعالیتهای در دست انجام بعید است به این زودی ها به سرانجام برسد.

آخرین خبر در خصوص اسکله ی خورخان را حجت الاسلام و المسلمین احمدی نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی داده بود، او گفته بود:حجت الاسلام احمدی گفت: با رایزنی هایی که انجام دادم مبلغ ۴۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۴ از وزارت نفت جهت مطالعه و احداث اسکله صیادی خورخان واریز گردید و در نهایت با نشست های متعددی که برگزار شد و پیگیری ها و حمایت های استان، شرکت حشمت رود برنده مناقصه گردید و از امروز عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.





و اما….

سایت خبری دیر نیوز در گزارش خود نوشت: به این پروژه ها اضافه کنید پروژه ساخت استخر سرپوشیده بندر دیر ، احداث درمانگاه تامین اجتماعی ( در حالی که مردم شهرستان دیر سالیانه میلیاردها تومان حق بیمه ی خود به حساب تامین اجتماعی واریز می کنند) ،اتمام پروژه ساختمان شماره دو فرمانداری که اکنون سه سال است بصورت خرابه ای در ورودی فرمانداری شهرستان جلوه ای بسیار نامناسب و دور از شان فرمانداری به آن داده است.(این پروژه قرار بوده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان احداث شود که با توجه به عدم انجام مطالعات فنی از سوی پیمانکار و مجری (راه و شهرسازی استان) یکبار این سازمان فرو ریخته بود و چندین پروژه ی دیگر….

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارس جنوب، تاریخ 9 تیر 95 ، کد مطلب: 31 5951: www.parsjonoub.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین