پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
منصور مرادی در اولین حضورش در جلسه ی شورای اداری شهرستان سروآباد گفت: آقای روحانی در مدت ریاست جمهوری خود نتوانست قتل گاه 52 کیلومتری مسیر سنندج – سروآباد- مریوان را تکمیل کند.
شعارسال: منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد که با حضور مسئولین کلیه ادارات برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی ماه مبارک رمضان و تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو اظهار داشت: علارغم اینکه در انتخابات ریاست جمهوری استان کردستان و شهرستان های مریوان و سروآباد با بالاترین میانگین و بیشترین آرا به ایشان در صحنه حضور داشتند اما هنوز پروژه ی ناتمام 12 ساله ی 52 کیلومتری جاده ی مریوان سنندج که امروزه به عنوان قتل گاه مریوان سنندج میشناسیم تکمیل نشده و احتمالا تکمیل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه 10 درصد از وعده های مسئولین اجرایی عملی نشده اند به وعده های سال گذشته ی استاندار کردستان در خصوص تکمیل پروژه نیمه کاره ی جاده سنندج-سروآباد-مریوان تا پایان سال مالی 95 داده بودند و اشاره کرد و افزود: سال 95 در حال تمام شدن است ولی هنوز این جاده تکمیل نشده است.

مرادی در این باره تصریح کرد: تکمیل این جاده نیاز به اعتبار 150 میلیارد اعتبار نیاز دارد و طی تماس تلفنی با مدیر کل صورت گرفته از طریق واگذاری اوراق مشارکت یا جذب سرمایه گذار بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم.

وی افزود: در این دوره از مجلس حدود 50 درصد از نمایندگان استان کردستان توانسته اند در کمیسیون بودجه قرار بگیرند و این مساله با توجه اهمیت موضوع و اینکه برای اولین بار در طول تاریخ مجلس است که برای این استان اتفاق افتاده می توانیم به فال نیک گرفته و اقدامات مفیدی جهت جذب اعتبار برای استان کردستان و شهرستان های سروآباد و مریوان می توان نمود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به پیگیری های انجام شده برای بازگشایی مرز مله خورد طی روز های آتی افزود: با بازگشایی و ساماندهی مرزهای کولبری مله خورد و سایر مرزهای مریوان باید به فکر ایجاد بازارجه های مرزی برای سروآباد و مریوان باشیم تا دیگر شاهد قاچاق بی رویه و خطر ساز کالا در این مناطق نباشیم.

منصور مرادی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد با اشاره به ساماندهی بازارچه های مرزی در آینده، اظهار کرد: با همکاری و تعامل نمایندگان استان کردستان تا 6 ماه آینده طرح منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان به صحن علنی مجلس فرستاده می شود.

دبیر اول فراکسیون حمایت از صنعت ملی و اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته ی مواد مخدر و اعتیاد به برخی از آمارهای نگران کننده ی اعتیاد و عوارض ناشی از آن اشاره کرد و افزود: در کل کشور 1.5 میلیون نفر فرد معتاد وجود دارد که به طور میانگین حدود شش میلیون نفر در کل کشور با این موضوع درگیر هستند.

نماینده مردم سروآباد یکی دیگر از نیازهای مردم شهرستان سروآباد و کشاورزان این منطقه را ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی برای ممانعت از خام فروشی دانست و به مطرح کردن این موضوع در صحن علنی مجلس و پیگیری آن در مراجع مربوطه اشراه کرد.

مرادی در این جلسه با مطرح کردن مشکلات معیشتی مردم شهرستان های مریوان و سروآباد و تأکید بر حل آنها، گفت: با وجود حضور پرشور مرد در پای صندوق های رأی مسئولین کمترین توجهی به مریوان و سروآباد دارند.

وی با اشاره به مطرح شدن شایعات در روزهای اخیر در سروآباد و مریوان مبنی بر تغییر برخی از مدیران این دو شهرستان، گفت: آنچه در روزهای اخیر از تغییر و تحول در این دو شهرستان سخن به میان آمده، شایعه است اما این به معنی تغییر نکردن مسئولین نیست.

وی همچنین به استفاده از نیروهای نخبه و کارآمد و بومی که ساکن شهرستان سروآباد در پست های مدیریتی تاکید کرد و افزود: برای رایزنی و تغییر و تحول مدیران اتاق فکری متشکل از مشاوران تشکیل شده است تا از پتانسیل و توانایی نیرو ها و مدیران استفاده شود و سپس تحول مربوطه از آن به استانداری و مدیران کل ذیربط پیشنهاد خواهد شد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس، گفت: در استان کردستان 1500 پروژه نیمه تمام وجود دارد که برای تکمیل این پروژه ها به 9 هزار میلیارد تومان نیاز است.

نماینده با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک 366 نفر در جاده مریوان و سروآباد کشته شدند، توجه به جاده های مریوان و سروآباد از برنامه های کاری خود عنوان کرد.

وی اولویت و برنامه های سالجاری را تأمین بودجه برای تکمیل و ساخت جاده مریوان سنندج، سروآباد کامیاران و مریوان سقز عنوان کرد و حل مشکلات دریاچه زریوار را نیز تنها با مدیریت واحد امکان پذیر دانست.

مرادی توجه به نخبگان و به کارگیری آنان در سطح مدیریت کلان کشوری و توسعه مدیریت نیروی انسانی را از جمله برنامه های سالجاری خود عنوان کرد و گفت: چنانچه در سطح کلان و کشوری بتوان از نیروهای بومی و منطقه ای استفاده نمود کمک شایانی به توسعه ی شهرستان از لحاظ جذب اعتبار و توجه ویژه ی مسئولین خواهیم داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری کرد تودی، تاریخ انتشار: 27 آبان 1394، کدخبر: 16864، www.kurdtoday.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین