پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۷۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با راه‌اندازی ۵ مرکز درمان اعتیاد در استان موافقت شده که این مراکز اکنون در حال آماده‌سازی فضا هستند.

شعار سال: فاطمه حسینی امشب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: امسال 13 درخواست برای تأسیس مراکز ام.ام.تی در استان وجود داشته که از این تعداد تنها با راه‌اندازی 5 مرکز در سامان، آلونی، نقنه، هفشجان و منظریه موافقت شده که این مراکز اکنون در حال آماده‌سازی فضا هستند.

وی با تأکید بر نصب دوربین مداربسته در آزمایشگاه‌های مربوط به اعتیاد و استفاده از کارشناسان مجرب افزود: 28 مورد بازدید از مراکز درمان اعتیاد در استان انجام شده که این بازدیدها منجر به صدور و ابلاغ 28 مورد اخطار کتبی شد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به بازدیدهای اداره کل بهزیستی از کمپ‌های ترک اعتیاد استان، بیان کرد: این بازدیدها توسط 71 کارشناس شهرستانی و 52 کارشناس ستادی انجام شده‌، 7 مورد بازدید نیز از مراکز ام.ام.تی توسط کارشناسان شهرستانی صورت گرفته است.

حسینی مشکلات عمده این مراکز و کمپ‌ها را عدم حضور تمام وقت پرسنل در مرکز عنوان و تصریح کرد: عدم تطابق فضای فیزیکی برخی از مراکز با دستورالعمل‌ها و عدم امکان کنترل دارویی با داروها از دیگر مشکلات در مراکز درمان اعتیاد استان بوده است.

وی ادامه داد: 2 مرکز از مراکزی که مورد بازدید قرار گرفته بودند کسر سهمیه خورده بودند که پس از بازرسی مجدد در 2 مرحله سهمیه دارویی یکی از مراکز برگشت و برای مرکز دوم نیز مقداری از سهمیه دارویی برگشت خورده است و برگشت کامل سهمیه منوط به حل مشکلات تذکر داده شده به آن مرکز است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه 53 مرکز ام.ام.تی در استان فعال است، خاطرنشان کرد: از این تعداد شهرکرد 27 مرکز، فرخشهر و بروجن هر کدام 4 مرکز و فارسان و لردگان هر کدام 3 مرکز ام.ام.تی دارند.

حسینی با اشاره به فعالیت یک مرکز دی.آی.سی در شهرکرد و 15 کمپ ترک اعتیاد در استان، تصریح کرد: حمایت اجتماعی از معتادان بهبودیافته و خانواده آن‌ها، توسعه حرفه‌آموزی بین این گروه، افزایش حمایت از جامعه زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آن‌ها در مقابل تهدیدات اعتیاد و تبعات آن از برنامه‌های حمایتی حین و بعد از درمان معتادان در استان است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 3 مرداد 95 ، کد مطلب: 1139212: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
United Arab Emirates
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
مهمتر از ترک اعتیاد بازشگت معتادان به جامعه و فعالیت و کار اجتماعیست که از اعتیاد مجدد انها جلوگیری میکند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین