پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
در حالی که وعده‌های زیادی در زمینه مناسب‌سازی در زنجان داده می‌شود اما این موضوع در حد یک وعده باقی مانده و چهره عملیاتی شدن به خود نمی‌گیرد.
شعارسال: در سال‌ها و ماه‌های اخیر شاهد برگزاری جلسات، کار گروه‌ها و کمسیون‌های متعدد هستیم که عنوان مناسب‌سازی را با خود یدک می‌کشند.

جلساتی که در سالن‌هایی برگزار می‌شود که معلولان از تردد در آن عاجز بوده و اگر هم به عنوان میهمان دعوت شوند باید با گروه همراه بیایند تا از رمپ‌های شگفت‌آور و پله‌های ساختمان‌های دولتی آن‌ها عبور دهند.

از این جلسات، مصوبات ریز و درشتی خارج می‌شود که گویا بوی «امید» به خود گرفته است، چرا که وجه اشتراک همه این مصوبات تلاش برای تسهیل تردد شهروندان دارای معلولیت از سالمندان پیر گرفته تا کودکانی که در کالسکه توسط مادرانشان جا‌به‌جا می‌شوند، است.

اما بیرون از این جلسات دنیا چهره نامناسب و پر فراز و نشیب را به رخ معلولان نشان می‌دهد، از خطوط بریلی که به دیوار می‌خورد یا شما را به چالش نخوردن به موانع دعوت می‌کند، بگیرید تا رمپ‌هایی که خود نوعی تمرین کوهنوردی و صخره‌نوردی با شرایط سخت است.

در شهر اگر حداقل اطلاعاتی در مورد موضوع مناسب‌سازی داشته باشید می‌تواند به نقص‌ها و اشتباهات فاحش پیمانکاران و کارگران مجری طرح‌های مبلمان شهری پی برد.

بازدید‌های هفتگی از پروژه‌ها و طرح‌های شهری و دولتی نیز راه به جایی نمی‌برد، چرا که هر چه مسؤولان و صاحبان ذی‌‌نفع مناسب‌سازی بر اجرای درست مبلمان شهری برای بهره‌مندی عموم مصمم هستند، طراحان و پیمانکاران بر عدم اجرای این قوانین و یا اجرای ناقص آن برای رفع تکلیف از خود تاکید دارند.

حال در میان این کش و قوس‌ها که منتج به اجرای دست و پا شکسته طرح‌های مناسب‌سازی می‌شود امید معلولان است که به ناامیدی تبدیل می‌شود از پارک شهروند که قرار بود، پایلوتی برای اجرای طرح‌هایی باشد اما به دلیل نواقص متعدد به فراموشی سپرده شده است تا سکوت تنها اتوبوس گویای شهر می‌توان فهمید هنوز بسیاری از مسؤولان زنجان موضوع مناسب‌سازی را به عنوان امری ضروری نپذیرفته و به آن به چشم یک اقدام تجملی نگاه می‌کنند.

وعده‌های مسؤولان یکی پس از دیگری به باد فراموشی شمرده می‌شود، همین بس که سالی یک بار در کمیسیون مناسب‌سازی استان زنجان معاون عمرانی استاندار زنجان به معلولان به عنوان میهمانان ویژه این جلسه قول اصلاح ورودی ساختمان را می‌دهد و این وعده در حد وعده می‌ماند و تاکنون نیز محقق نشده است.

خیلی از ما به عنوان یک شهروند در هنگام سلامت فراموش مى‌کنیم که بیماری و معلولیت، به ما نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکرش را کنیم. در حالی که بسیاری از معلولان به دلیل حوادث و سوانح دچار این مشکل شده‌اند، پس پیشنهاد ما به مسؤولان تلاش برای عمران شهر برای آینده خویش است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1395، کدخبر: ۱۳۹۵۱۱۰۳۰۰۰۷۳۹، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
من اصالتا زنجانی هستم از بچگی حداقل 3ماه تابستون اونجا گذروندم
در طول این 30سال دیدم که هر اتفاق خوبی توی اون شهر می افته با اقدام و اراده خود مردم صورت می گیره و مسئولین تو زنجان عملا هیچ کاره اند و هیچ وعده ای از سوی مسئولین عملی نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین