پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به شروع کار این دولت در سال 92 بر می‌گردد و اینک 4 سال از آن تاریخ می‌گذرد، مدل اقتصاد مقاومتی در کشورهای توسعه یافته تجربه شده و از آن نتایج مثبت مادی و مالی فراوانی به دست آورده‌اند.
شعارسال: اقتصاد مقاومتی نیازمند اعتقاد عمیق، عزم جدی و مدیریت جهادی است، تشکیل ستاد فرماندهی و کارگروه برای شروع کار خوب است ولی نیاز به اقدام و عمل دارد که در همین حد نیز متاسفانه در استان ایلام در ابتدای مسیر هستیم.

کارهای پراکنده و نسبت دادن آنها به اقتصاد مقاومتی دردی را دوا نمی‌کند چاره اصلی کار، داشتن برنامه مدون مبتنی بر مبانی و راهکارهای اقتصاد مقاومتی است.

برنامه سالانه استان ایلام نباید جدا از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد مطالب نقل شده از زبان سرپرست برنامه و بودجه استان ایلام در سایت این سازمان اگر صحت داشته باشد حاوی پیام نگران کننده‌ای است در نیمه اول ماه سال جاری درخواست از دستگاه‌های اجرایی آن هم دستگاه‌هایی که صرفا برنامه ملی دارند برای ارائه برنامه استانی با وجود گذشت 4 سال از ابلاغ سیاست‌های کلی نمی‌تواند بیانگر عزم جدی توام با تدبیر برای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

به زعم برخی مسؤولان هر دستگاه اجرایی باید دو برنامه داشته باشد یکی برنامه سنواتی و سنتی سالیانه و دیگری برنامه اقتصاد مقاومتی، در هر حالی که برنامه باید یکی باشد منتهی مبتنی بر مبانی و سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی.

اقتصاد مقاومتی با مولفه‌های اساسی مانند درون زایی، برون گرایی، مردمی کردن اقتصاد، دانش بنیان بودن و بهبود فضای کسب و کار در صورت هدایت و مدیریت مناسب، می‌تواند منجر به تولید و اشتغال پایدار شود و دیگر هرگز برای همیشه ما نگران شیطنت دشمنان و تحریم‌های ظالمانه و چشم دوختن به مقوله‌هایی چون برجام نباشیم.

البته در درون مفهوم اقتصاد مقاومتی مفاهیم دیگری چون فرهنگ، امنیت ، مدیریت جهادی، تفکر بسیجی و اعتقاد به توان ملی نیز نهفته است.مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید برنامه‌ای غیر از اقتصاد مقاومتی در طول سال داشته باشند

در سنوات گذشته متاسفانه چون برنامه منسجم و مدونی وجود نداشته مطمینا ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها نیز معنا ندارد البته همین کارهای پراکنده در استان ایلام نیز نشان از رفع رکورد و بیکاری ندارد و عدم همخوانی منابع مالی و مادی و طبیعی و انسانی استان با وضعیت رنج‌آور رکود تولید و بیکاری واقعا شرم‌آور است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1395، کدخبر: ۱۳۹۵۱۱۰۲۰۰۰۰۵۲، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین