پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورگفت: درحال حاضر حدود 11 هزار و 410 واحد تولیدی در کشورمعرفی شده که برای این تعداد واحد تولیدی بیش از 14 هزار و 359 میلیارد تومان تسهیلات از نظام بانکی دریافت شده است.

شعارسال: محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در آئین تکریم ومعارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی به سفر قبلی خود به این استان اشاره کرد و استان خراسان شمالی را از نظر ثروت و دارایی استانی توسعه یافته در کشور یاد کرد.

وی افزود: این استان براساس دارایی های زیر زمینی مانند معادن و دارایی های روی زمین ابنیه و ساختمان ها و سرمایه انسانی که امروز سومین عامل دارایی و سرمایه جوامع محسوب می شود بسیار غنی است.

نوبخت بخش خصوصی خراسان شمالی را توانمند و مستعد در زمینه مشارکت در توسعه ملی دانست وگفت: در سفر قبلی مقرر شد برای سرمایه غیر انسانی و فیزیکی اقداماتی در استان صورت گیرد.

وی با بیان این که رشد سرمایه انسانی یک رشد اقتصادی است، اظهارکرد: براین اساس مقرر شد از دو مسیر رشد اقتصادی کشور در سال جاری دنبال شود چراکه رشد اقتصادی مهمترین هدف سیاست های اقتصادی مقاومتی است.

وی افزود: بنابراین باید برای دستیابی به سند چشم انداز رشد اقتصادی را دنبال کرد و همچنین رشد اقتصادی مستمر را باید در برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی در نظر بگیریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهارکرد: بنابراین باید برای رشد اقتصادی در سال 95 از طریق فعال تر کردن واحدهای تولیدی درحوزه بخش غیردولتی اقدام کرد.

نوبخت گفت: درحال حاضر حدود 11 هزار و 410 واحد تولیدی در کشورمعرفی شده که برای این تعداد بیش از 14 هزار و 359 میلیارد تومان تسهیلات از نظام بانکی دریافت کردند تا بتوانند زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی را درکشور فراهم کنند.

وی افزود: دراین زمینه در استان خراسان شمالی 492واحد تولیدی معرفی شده است اما این بدان معنا نیست که همه واحدهای تولیدی در کشور تسهیلات دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: علاوه براین تسهیلات، برای طرح های عمرانی دولتی اعتباراتی تخصیص داده شده است .

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به تخصیص اعتبار از دو ردیف و محل برای استان خراسان شمالی اشاره کرد و این دو محل اعتبارات را شامل بودجه سنواتی و دیگر سفر رئیس جمهور به این استان اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: درسفر قبلی به این استان یکی از مهمترین مباحث مطرح شده علاوه بر سرمایه نیروی انسانی غنی در استان خراسان شمالی توجه به مباحث تقویت مسائل اقتصادی و رشد توسعه استان اعلام شد.

*استان خراسان شمالی از بیشترین رشد در بودجه سال 96 برخورداراست

وی اظهارکرد: براساس آمارها برخی از استان ها از لحاظ تامین اعتبار با رشد منفی درکشور مواجه هستند این درحالی است که استان خراسان شمالی در بودجه سال 96 از بیشترین رشد در بین 31 استان برخوردار است.

وی افزود: علاوه براین یک ردیف مستقل توسعه برای استان خراسان شمالی لحاظ شده است.

گفتنی است دراین آیین از زحمات حسن نادری رئیس سابق مدیریت برنامه ریزی وبودجه استان تقدیر شد و مجید پورعیسی به عنوان رئیس جدید مدیریت برنامه ریزی و بودجه خراسان شمالی معرفی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصراترک، تاریخ انتشار: 12بهمن1395، کدخبر: 2781553: www.atraknews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین