پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
رئیس اداره نگهداری راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان گفت: طول راه‎های روستایی استان گلستان 3 هزار و 500 کیلومتر است که از این میزان 2 هزار و 500 کیلومتر آسفالت شده است.
شعارسال: محمد محمدخانی صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک سوم از راههای روستایی در استان گلستان، کوهستانی و برخی محورها صعبالعبور است، هزینه نگهداری این راهها دو الی سه برابر راههای در دشت برآورد میشود.

وی ایمنسازی محورهای روستایی را یک اولویت مهم دانست و تصریح کرد: سالانه یکهزار و 200 کیلومتر از راههای روستایی خطکشی میشوند.

رئیس اداره نگهداری راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گلستان با اشاره به اینکه خرید و نصب علائم ایمنی و گاردریل برای محافظت از راههای روستایی در دستور کار است، بیان کرد: بازگشایی حریم راههای روستایی، تعویض و ساخت شانه راههای روستایی، لکهگیری روکش آسفالت از مهمترین وظایف ما برای نگهداری راه روستایی است.

محمدخانی با بیان اینکه بخش اعظمی از آسفالت روستایی از زمان جهاد سازندگی ساخته شده است، افزود: 50 درصد از طول آسفالت راههای روستایی از زمان جهاد سازندگی ساخته شده و عمر این راهها 20 ساله است که نیاز به مرمت دارد، این راهها پس از مرمت، روکش آسفالت میشود.

وی افزود: راههای روستایی به دلیل تردد ادوات کشاورزی نیازمند مرمت و لکهگیری است، اظهار کرد: روکش آسفالت محورها سالانه از محل اعتبارات ملی و استانی انجام میگیرد.

* روزانه اکیپهای راهداری بازدیدهای میدانی از راههای روستایی انجام میدهند

رئیس اداره نگهداری راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گلستان در خصوص وضعیت راههای صعبالعبور در راهداری زمستانه تصریح کرد: عملیات برفروبی در راههای کوهستانی از اولویتهای راهداری است محورهای توسکستان، گلیداغ و اولنگ که منتهی به روستا میشود در زمان بارش برف در راهداری زمستانی تا زمان بازگشایی محورها مورد توجه راهداران است.

محمدخانی با اشاره به پراکندگی محورهای روستایی تصریح کرد: نگهداری این قبیل راهها به مراتب سختتر از راههای اصلی است، عرض مفید محورهای روستایی 5.5 متر است و تردد ادوات کشاورزی نظیر کمباین و تراکتور به مرور زمان به راه روستایی صدمه وارد میکند.

وی گفت: روزانه اکیپهای راهداری بازدیدهای میدانی از راههای روستایی انجام میدهند تا در صورت بروز مشکل، آن را مرتفع کنند.

محمدخانی بیان کرد: گلستان یک استان کشاورزی است و اصولا کشاورزان ممکن است به حریم راه تجاوز کنند که این وضعیت مشکلات اجتماعی به وجود میآید که با کمک دهیاران میتوان این مشکلات را برطرف کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 13951124000100، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
از اون حرف ها بودا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین