پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۴۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
آموزش‌وپرورش با ابلاغ بخشنامه چهارشنبه آخر سال توصیه‌های لازم برای رعایت نکات ایمنی و مصون‌سازی دانش‌آموزان را اعلام کرد.

شعارسال: آموزش‌وپرورش با توجه به رسالت فرهنگ سازی در بحث مسائل ایمنی، هر سال بخشنامه‌ای را به منظور ترویج فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث چهارشنبه آخرسال به مدارس ارسال می‌کند.در سال‌های گذشته آسیب‌های متعددی را در چهارشنبه آخرسال شاهد بودیم بنابراین تأکید عمده آموزش‌ها بر بحث پیشگیری از حوادث و افزایش ایمنی است.

امسال نیز، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با صدور بخشنامه چهارشنبه آخر سال توصیه‌های لازم به مدارس را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال و احتمال گرایش اندکی از دانش‌آموزان به استفاده از مواد محترقه و منفجره و با توجه به حوادث و آسیب‌های وارد شده در سال‌های گذشته، به منظور ترویج فرهنگ پیشگیری و جلوگیری از خسارت جانی و مالی در میان این دانش‌آموزان،‌ رعایت و اجرای نکات زیر ضروری است:

تشکیل جلسه کارگروه سلامت با موضوع کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با آتش‌سوزی و اتخاذ تدابیر مناسب برای مدارس با حضو نمایندگان دستگاه‌های متولی مانند دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی.

آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی پیام‌های مرتبط با موضوع با استفاده از ظرفیت استانی.

اختصاص بخشی از مراسم صبحگاه به موضوع حوادث و چهارشنبه آخرسال با دعوت از کارشناسان هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس برای آگاه سازی دانش‌آموزان.

 در سال‌های اخیر نیز آموزش و پرورش شهر تهران از مدیران مدارس درخواست می‌کند تا مراکز فروش مواد محترقه در نزدیکی مدارس را به حراست مناطق آموزش‌وپرورش گزارش دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15اسفند1395، کدخبر: 1346018: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین