پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: بیش از ۷۰ هزار خانوار استان مشمول بیمه صندوق روستایی هستند که تا پایان دولت یازدهم ۴۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار می گیرند.
شعارسال: کریم حبیبی انبوهی روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: امسال با کمک دهیاریها تعداد ۷۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۲۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی بیان کرد:امسال به طور میانگین هر روز دو پروژه در روستاها عملیاتی شده که این فعالیتها در مقایسه با گذشته بی سابقه است.

حبیبی انبوهی اظهارداشت: تا سال ۹۲ مجموعه پروژه های اجرا شده ۲۰۶۴ پروژه با ۶۸ میلیارد تومان بود که در چهار سال این دولت تعداد ۲۳۱۳ طرح با ۱۶۰ میلیارد تومان اجرا شده که قابل توجه است.

وی درخصوص آسفالت مناطق روستایی هم گفت:در یک سال گذشته به اندازه ۱۲ سال قبل نسبت به روکش اسفالت مناطق روستایی اقدام شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین یادآورشد: با تعریف بسته حمایتی در ایجاد اشتغال روستایی و تحقق توسعه پایدار برای اجرای طرح های مشارکتی اقدام شد که در این راستا با اختصاص ۴ میلیارد تومان چند طرح مهم عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۵۰۰ طرح کشوری سهم استان قزوین ۳۵۴ طرح بود که حدود ۱۵ درصد طرحها به این استان اختصاص یافت که بیانگر توانمندی روستاها در اجرای برنامه های عملیاتی است.

حبیبی انبوهی یادآورشد: استان قزوین در جذب اعتبارات اشتغالزایی بسیار موفق عمل کرد و امور روستایی توانست سه لوح برتر کشوری را نصیب خود کند.

وی بیان کرد:درعرصه کشاورزی هم دومیلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرحها پیش بینی شده که می تواند در ایجاد اشتغال روستاییان هم کمک کند.

حبیبی انبوهی اضافه کرد: کارگروه توسعه روستایی در استان تشکیل شده و در اکثر شهرستانها کارگروه پسماند روستایی هم شکل گرفته و بزودی در تاکستان و آوج نیز این کارگروه راه اندازی می شود.

* اجرای طرح «هر دهیار یک کارگزار» در قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اظهارداشت: مهمترین وظیفه دولت‌ها در هردوره‌ای تامین آتیه مردم بویژه از طریق بیمه اجتماعی است و در این میان روستاییان و عشایر به عنوان آسیب پذیرترین گروه باید در اولویت قرار گیرند.

حبیبی انبوهی تصریح کرد: بیمه اجتماعی روستایی و عشایری از سال ۸۴ کلید خورد که این بیمه برای همه افراد ساکن در روستاها یا در شهرهای زیر۲۰ هزار نفر اجرا می شود.

وی ادامه داد:بیمه روستایی به افرادی که ۱۵ سال سابقه بیمه ای داشته باشند ودرسن ۶۰ سالگی قرار دارند اعطا می‌شود.

حبیبی انبوهی حق بیمه روستائیان را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت: از این میزان ۵ درصد حق روستائیان و ۱۰ درصد سهم پرداختی دولت است که بهترین تضمین برای تحقق آن است.

وی ادامه داد: سقف واریزی حق بیمه از ۱۸۰ تا ۴۲۰ هزار تومان در سال پیش بینی شده است و روستاییان با پرداخت یک سال حق بیمه بعد از فوت یا از کارافتادگی می‌توانند از حق مستمری سرپرست خانواده برخوردار شوند.

* ۳۵ درصد روستاییان تحت پوشش هستند/ روستاییان از مزایای بیمه ای مطلع نیستند

وی گفت: در استان قزوین ۷۰ هزار خانوار مشمول بیمه هستند که در حال حاضر فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از این خدمات برخوردارند که باید با فرهنگ سازی این وضعیت جبران شود.

حبیبی انبوهی افزود:مهمترین علت در استقبال نکردن روستائیان از صندوق بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی وفوت نداشتن اطلاعات لازم از سوی روستاییان است که از رسانه ها انتظار داریم در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

وی بیان کرد: با امضاء تفاهم نامه استانداری قزوین با مدیرعامل صندوق بیمه روستایی مقرر شده تا پایان دولت یازدهم تعداد افراد تحت پوشش به ۴۰ هزار نفر افزایش یابد که امیدواریم با استقبال روستاییان این کار بسرعت محقق شود.

این مسئول تصریح کرد: در آسیب شناسی صورت گرفته مشخص شد به علت ضعف اطلاع رسانی و فعال نبودن کارگزاری‌ها و بی اعتمادی روستاییان به برخی بیمه ها موجب شده تا این طرح بسرعت به اهداف خود نرسد و فقط تا ۳۵ درصد عضو این صندوق شده اند.

وی یادآور شد: بیمه روستاییان شامل حوادثی چون سیل، زلزله، رانش زمین و طوفان و آتش سوزی است و روستاییان می توانند با عضویت در صندوق از خدمات خوب این بیمه استفاده کنند.

حبیبی انبوهی گفت: کسانی که عضو هیچ صندوق بیمه ای نباشند به شرط سکونت در روستاها و یاشهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می توانند با پرداخت حق بیمه ۵ درصدی در سال از مزایای بسیار خوب این صندوق برخوردار شوند.

* پاداش برای روستاییان بیمه شده

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اظهارداشـت:تلاش می کنیم همه افراد روستایی و عشایر از این بسته حمایتی دولت برخوردار شوند و در این راستا پاداش هایی برای افراد بیمه شده پیش بینی شده که در اختیار افراد عضو قرار خواهد گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1395، کدخبر: 3923332 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
امیدوارم عملی بشه وفقط در حد حرف نباشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین