پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
زیارتگاه خالد نبی (ع) که بر فراز کوههای گوگجه داغ روستای گچی سو – در شرق شهرستان کلاله در استان گلستان واقع شده شامل ارامگاه خالد نبی ،بقعه عالم بابا،بقعه چوپان عطا گورستان و چشمه خضر دندان است.

شعار سال: مجموعه گورستان و زیارتگاه در یک منطقه کوهستانی و در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان گنبد کاووس و ۵۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو واقع شده است.

در شرق بقعه عالم بابا و بر روی یک رشته تپه های خاکی که ارتفاع آن به مراتب کمتر از ارتفاع محل زیارتگاه خالد نبی است.

گورستان وسیع با منظره خیره کننده و عجیبی می باشد که سنگ قبرهای آن به شکل استوانه هایی به ارتفاع دو متر وبیشتر دیده می شود.

به نظر می رسد بیش از ۶۰۰ سنگ مزار در گورستان خالد نبی وجود داشته باشد. وقتی به بلند ترین قله گوگجه باغ در ترکمن صحرا می رسی احساس میکنی به قله قاف پا گذاشته ای.

چشم انداز و طبیعت بکر و وحشی منطقه،یک آن آدمی را مبهوت و مسحور می کند،تا چشم کار می کند صحرا و کوه های هزار دره در زیر پایت زیبایی اش آرامش بخش و غیر قابل توصیف ،ناخودآگاه یک لحظه حس میکنی در کوه دیگری سیر میکنی.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری - تحلیلی گردشگری ایران، تاریخ انتشار -، کد مطلب: - : gardeshgariiran.irwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین