پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دانش آموزان باید ازحالت حافظه محوری خارج و به دنبال کسب مهارت و خلاقیت باشند، گفت: باید آموزش های ارائه شده به دانش آموزان کاربردی باشد.

شعار سال:مرتضی تمجیدیبه لزوم توجه به بحث پژوهش در مدارس اشاره کرد و افزود: باید این مهم در بین دانش آموزان ترویج و تعمیق شود.

وی با بیان اینکه پژوهش محور توسعه هر جامعه است، اظهار کرد: در این راستا آموزش و پرورش باید به امر پژوهش بها داده و سرمایه گذاری لازم را در این زمینه انجام دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: علم و دانش در حال پیشرفت است و در این میان با توجه به‌سرعت پیشرفت علم و دانش بایداز ظرفیت‌های موجود در حوزه پژوهش استفاده کرد و به نقش و اهمیت پژوهش پی ببریم.

تمجیدی تاکید کرد: برنامه‌های آموزش‌وپرورش درزمینه پژوهش مطلوب است و آموزش و پرورش با راه‌اندازی پژوهش سرا و پژوهشکده تعلیم و تربیت و همچنین اجرای طرح معلم و دانش آموز پژوهنده در تلاش برای توسعه و نهادینه کردن امر پژوهش در جامعه است و تاکنون موفقیت‌های خوبی را در این زمینه کسب کرده است.

وی افزود: کشور به دانش آموزان پژوهشگر و پژوهنده نیاز دارد که در این راستا باید علاوه بر حافظه محوری، پژوهش محوری نیز بر مبنای برنامه‌ها باشد و حرکت‌ها شتاب بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: باید پژوهش درجامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

تمجیدی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید ازحالت حافظه محوری خارج و به دنبال کسب مهارت و خلاقیت باشند، گفت: باید آموزش های ارائه شده به دانش آموزان کاربردی باشد.

و ی افزود: باید نهادهای آموزشی نسبت به آموزشهای خود بازنگری داشته و آموزشهای کاربردی و مهارتی را در نظر داشته و بر این اساس محورحرکت خود را ترسیم کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر,تاریخ انتشار 21 آذر 1394,کد مطلب: 2997689

www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین