پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
رئیس اداره میراث فرهنگی اسفراین از طولانی شدن روند تکمیل پروژه موزه این شهرستان ابراز نارضایتی کرد.

شعارسال: محمد محمدی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امور میراث فرهنگی اسفراین طولانی شدن اجرای پروژه موزه در این شهرستان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طی سال گذشته 550 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص‌یافته اما تاکنون فقط 120 میلیون تومان آن جذب‌شده است.

محمدی افزود: در حال حاضر پروژه ساخت موزه اسفراین از 20 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود آثار مکتوب و غیر مکتوب تاریخی در اسفراین، این آثار در موزه‌های خارج از این شهرستان نگهداری می‌شود، بااین‌وجود انتظار می‌رود این پروژه هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اسفراین بیان کرد: در شهرستان اسفراین 250 آثار تاریخی شناسایی‌شده و 143 اثر در آثار ملی به ثبت رسیده است.

محمدی همچنین با اشاره به آمار مسافران طی نوروز امسال گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین‌ماه جاری 472 هزار و 552 نفر گردشگر و تعداد 107 هزار و 38 وسیله نقلیه وارد اسفراین شده است.

این مسئول بیان کرد: آمار اعلام‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اسفراین اضافه کرد: همچنین 50 هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی، تفریحی و توریستی اسفراین بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: در روز 14 فروردین‌ماه امسال 72 هزار و 317 نفر از سه محور سنخواست، بجنورد و سبزوار و 14 هزار و 862 وسیله نقلیه وارد اسفراین شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اتفاقیه، تاریخ انتشار: 17فروردین1396، کدخبر: 20798: WWW.etefaghyeh.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین