پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
اگر استانداری ها هم موظف به ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری بودند؛ با این وضعیت موجود داوطلبان ریاست جمهوری از مرز یک میلیون هم عبور می کرد. ...

شعار سال: اینکه نظام پویایی بنام نظام جمهوری اسلامی مطابق قانون اساسی در برخی از حوزه های سیاسی و اجتماعی شرایط برابری را برای همه شهروندان مورد توجه قرار داده است؛ فی نفسه امری شایسته و مبتنی بر اصل احترام به حقوق شهروندی بسیار ارزشمند است.

اما استفاده از این حق مکتسبه نیازمند الزامات و سازکارهای شناخته شده ای است که می بایست از طریق قوانین عادی بعنوان راهنمای جامعه ، تدوین و هر نوع فعالیتی بر اساس الزاماتی تعریف شود.این روزها جامعه ایران در حالی خود را برای یک مشارکت سرنوشت ساز سیاسی و به نمایش گذاشتن دمکراسی همه جانبه ایرانی-اسلامی آماده می کنند، همچنان شاهد یک نمایش ناقص و رفتار تعجب برانگیز در ستاد انتخابات وزارت کشور هستیم که توجه به ابعاد مختلف آن نکات بسیار تلخ و فاجعه آمیزی را گوشزد می کند.

یعنی ثبت نام عجیب و غریب در این ستاد” توسط طیف متنوعی از آدمها که حقیقتا درصد زیادی از این نمایش های کاذب و زننده به دور از شان و منزلت مردم ایران و این سرزمین کهن است.

همه و همه این شیوه نام نویسی ریشه در یک نقص اساسی دارد "بیمار بودن قانون انتخابات ریاست جمهوری در ایران

لذا این انتقاد جدی به وزارت کشور وارد است که ارکان این وزارت خانه با درک این ضعف در قانون انتخابات ریاست جمهوری چرا لایحه ای در طول این همه دولتهای مدعی ،برای اصلاح ساختار این قانون ارائه نمی کند؟

و سوال اساسی تر از مجلس شورای اسلامی است که این نهاد نیز علیرغم درک این موضوع فکری برای اصلاح قانون مذکور نمی کند؟

حقیقت امر اینست که حاکمیت این روند بازخورد منفی برای کشورمان در پی خواهد داشت و آثار سوئی از خود بجا میگذارد.

حضور افراد گوناگون که اکثر آنان علم به نداشتن حتی یک سطر از ویژگی های رئیس جمهور را در خود بخوبی می دانند؛ در ستاد انتخابات کشور توهین غیرقابل گذشت به شعور میلیونها ایرانی است.

هر چه سریعتر باید برای جلوگیری از استمرار این روند که چهره نامطلوبی از خود در داخل و خارج از کشور بجا گذاشته؛ تدبیر اساسی بشود؛ زیرا تردید ندارم اگر استانداری ها هم موظف به ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری بودند؛ با این وضعیت موجود داوطلبان ریاست جمهوری از مرز یک میلیون هم عبور می کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نسیم زنجان، تاریخ 26 فروردین 96، کد مطلب:7552: www.nasimezanjan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین