پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
زیارتگاه حضرت خالد نبی(ع) شهرستان کلاله با قرارگیری در طبیعتی زیبا، هر ساله مقصد سفر بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی می شود.

شعارسال:استان گلستان ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد، از جنگلهای سبز آن گرفته تا کوه های سر به فلک کشیده آن، زیبایی های ترکمن صحرا و ساحل دریا نیز از جاذبه های دیگر این استان است، حال اگر این طبیعت با رنگ و بوی فرهنگی از اقوام گوناگون کشور در هم آمیخته شود،‌نگارستانی می شود از هویت و سرزندگی.

بقاع متبرکه و امامزادگان نیز از مکانهایی است که هرساله مسافرین زیادی را در آغوش می گیرند و گلستان نیز از وجود آنها بی بهره نبوده و جمعیت فراوانی از زائرین و مجاورین در پناه این مکان های مقدس اسکان می گزینند.

در این بین، بقعه حضرت خالد نبی(علیه السلام) را می توان به خاطر قرارگیری در منظر طبیعی بسیار زیبا و چشم نواز از مقصد های مهم زیارتی گردشگری در شرق گلستان نام برد، این مجموعه ه در روستای گچی سوبالا از توابع دهستان تمران شهرستان کلاله قرار دارد از مناظر طبیعی مانند تپه ماهورهای هزار دره شمالی که سوژه بسیاری از عکاسان است تا طبیعت سرسبز دره ی پنج شیر از جاذبه های این منطقه است.

این منطقه از ظرفیت های باستانی نیز برخوردار است و وجود مزار باستانی، چشمه خضر نده به اهمیت این مجوعه افزوده است که گردشگران و زائران از سطح استان گلستان و اقصی نقاط کشور حضور پیدا کرده و در طول سال نیز حدود 50 الی 100 گروه متغیر توریست خارجی از این محل بازدید و اسکان پیدا می کنند، براساس پیش بینی ها 200 هزار گردشگر و زائر از این مکان بازدید می کنند.

با توجه به اینکه امسال هدف گردشگری استان با نگاه به اکوتوریسم و طبیعت گلستان معرفی شده است، این منطقه را می توان یکی از بسترهای بسیار زیبا برای سرمایه گذاری دانست و از سویی سیاست سال جدید نیز" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اعلام شده است، این منطقه ظرفیت بالایی در ایجاد رونق اقتصادی برای منطقه با حضور گردشگران دارد و هیئت امنای این بقعه مبارکه نیز با فعالیت ها و تلاش ها با هدف آسایش مسافرین و فراهم کردن بستر گردشگری فعالیت های عمرانی نیز در این راستا انجام داده اند که راه اندازی مرکز غذاخوری سنتی و بومی را از جمله فعالیت های آنها می توان برشمرد.

در بقعه متبرکه حضرت خالد نبی(ع) فعالیت های زیادی از جمله آموزش تجوید و قرائت قران کریم ، طرح نشاط تابستانی و اردویی مختلف طی سال انجام می گیرد و از جمله فعالیت های مذهبی نیز برگزاری نمازهای جماعت روزانه، تلاوت قرآن کریم، طرح امربه معروف و نهی از منکر، آموزش آداب زیارت و‌..می باشد که با برنامه ریزی مدون و دقیقی در حال انجام است.


مجموعه زیارتی خالد نبی(ع)





با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی شهرستان گنبدکاووس(قابوس نامه) ، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1396، کدخبر: 3319 ،WWW.QABOOSNAMEH.IR

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین