پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
رئیس مبارزه با بیماری‎های مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه کتاب سیمای بیماری‎های غیر واگیر در استان گلستان تهیه شده، گفت: ۵ سرطان پستان، معده, روده بزرگ و مری و مثانه بیشتر در استان گلستان شایع است.

شعار سال: سید مهدی صداقت صبح امروز در نخستین همایش ملی ثبت سرطان ایران در استان گلستان اظهار داشت: بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون بالا، دیابت، سرطان، اختلال ژنتیک ، آسیب‎های ناشی از سوانح و حوادث، بیماری‎های تنفسی مزمن و سکته مغزی از جمله شایع ترین بیماری‎های غیر مسری در دنیا به شمار می‎رود.

وی تصریح کرد: تخمین زده می‎شود نسبت بالاتری از 48 درصد از تمام مرگ‎های ناشی از بیماری‎های غیرواگیر در افراد کمتر از سن 70 سال در کشورهای با درآمد کم و متوسط باشد و این در حالی است که بیماری‎های غیرواگیر در کشورهای با درآمد بالا 26 درصد تخمین زده می‎شود.

رئیس مبارزه با بیماری‎های مرکز بهداشت گلستان یادآور شد: درصد کل مرگ زیر سن 70 سالگی به علت بیماری‎های غیرواگیردار روز به روز در حال افزایش است.

صداقت با بیان اینکه 13.8 میلیون مرگ بر اثر بیماری‎های غیر واگیردار در سال 2011 در بین سن 30 تا 69 سال اتفاق افتاده است، تاکید کرد: انسان‎ها در سنین بالا 150 دقیقه نیاز به راه‎رفتن و تحرک دارند.

وی بیان داشت: سهم جهانی در علل مرگ در سال 2010 برای بیماری‎های غیر واگیر 65.5 درصد، بیماری‎های واگیر 24.9 درصد و حوادث 9.6 درصد است.

رئیس مبارزه با بیماری‎های غیر واگیر مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: این در حالی است که در ایران 70.4 درصد غیر واگیر، 14.4 درصد بیماری‎های واگیر و 15 درصد حوادث عامل مرگ در سال 2010 شده است.

صداقت خاطرنشان کرد: میزان مرگ مردان در سن 30 تا 70 سال در سال 1390، 166 در هر 100 هزار نفر و در بانوان 107 در هر 100 هزار نفر در ایران تخمین زده می‎شود.

وی یادآور شد: در استان گلستان 42 درصد مرگ و میر بر اثر بیماری‎های قلبی و عروقی، 12 درصد بیماری‎های سرطانی و 7.5 درصد حوادث است.

رئیس مبارزه با بیماری‎های غیر واگیر مرکز بهداشت گلستان به رتبه‎بندی 10 عامل خطر نخست در ایران اشاره کرد و گفت: تحرک‎های ناکافی، سیگار، دیابت، آلودی هوا، کلسترول بالا، خطرات ناشی از کار و مصرف مواد مخدر جزو عوامل خطر برای بیماری‎های غیرواگیر است.

صداقت به عوامل خطر بیماری‎های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: فشار خون بالا 19.1 درصد، چاقی 48.2 درصد، و کلسترول بالا 28 درصد و مصرف روزانه دخانیات 10.9 درصد و کم تحرکی بیش از 44 درصد است.

وی با اشاره به اینکه کتاب سیمای بیماری‎های غیرواگیر در استان گلستان تهیه شده است، افزود: 14 میلیون مورد جدید در 2012 و در دوه ده آینده 70 درصد افزایش پیدا می‎کند و دومین عللل منجر به فوت در جهان خواهد شد.

رئیس مبارزه با بیماری‎های غیر واگیر مرکز بهداشت گلستان گفت: 5 سرطان پستان، معدن روده بزرگ و مری و مثانه بیشتر در استان گلستان شایع است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی ترکمن نیوز، تاریخ انتشار 18 ارديبهشت 1396، کد مطلب:13957 : turkmensnews.comwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین