پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه‎گذاری در گلستان با تاکید بر اینکه جذابیت سرمایه‎گذاری به شدت متکی به منابع بانکی است، گفت: تمایل سرمایه‎گذاری خصوصی با نرخ بهره‎های بانکی از مردم گرفته شده است.

شعار سالعلیرضا عبداللهی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای ملی وضعیت سرمایه‎گذاری از حدود 32 درصد در اواخر سال 1384 به 17 درصد در سال 1392 رسیده بود و سهم سرمایه گذاری در تولید ناخالص داخلی وضعیت خوبی نداشت.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سرمایه‎گذاری رو به بهبود است، تصریح کرد: تلاش بر این است که شرایط سرمایه‎گذاری به 366 درصد و حتی بیشتر افزایش پیدا کند هر چند دستیابی به این عدد یک آرزوست.
معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه‎گذاری در گلستان افزود: ساختارهای دولتی طوری طراحی شده که نمی‎‎توان در بخش سرمایه‎گذاری موفق شد.
عبداللهی با اشاره بر لزوم توجه به سیاست‎های پولی ابراز کرد: ورود واحدهای خصولتی، مداخله بنگاه‎های شبه‎دولتی و بانک‎‎ها به بازار سرمایه و سرمایه‎گذاری کار را خراب می‎کند.
وی نرخ بالای سود بانکی را یک معضل اساسی خواند و گفت: مردم به جای اینکه مبادرت به امر سرمایه‎‎گذاری کنند منابع پولی خود را جذب بانک‎ها کردند.

* تمایل سرمایه‎گذاری خصوصی با نرخ بهره‎های بانکی از مردم گرفته شده است
معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه‎گذاری در گلستان افزود: تمایل سرمایه‎گذاری خصوصی با نرخ بهره‎های بانکی از مردم گرفته شده است، مردم وقتی پول خود را در بانک سپرده‎گذاری می‎کنند و درآمدی عاید آنها می‎شود دیگر تمایلی برای سرمایه‎گذاری خصوص ندارند.
عبداللهی گفت: منابع بانکی مردم در جایی تبدیل به سود می‎شود که قدرت انحصاری دارند مثلا شرکت‎ها، چاپ پول‎‎های جدید حتی بانک‎هایی که منابع پولی را در پروژه‎ها سرمایه‎گذاری می‎کنند که دیگر قابل برگشت نیست.
وی با بیان اینکه بانک‎ها باید از طریق یک سیستم خوب نظارت شوند، ابراز کرد: بانک‎‎ها ورشکسته هستند و عملا پولی ندارند که به مردم بدهند شاید قسمتی از آن حساب‎سازی است که نمونه آن در موسسه‎های کاسپین و ثامن‎الحجج دیده شد.
معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه‎گذاری در گلستان گفت: جذابیت سرمایه‎گذاری توسط بخش خرد اقتصادی و بنگاه‎‎های کوچک به شدت متکی به منابع بانکی شده است، بانک‎ها نیز به شدت تحت فشار هستند.
عبداللهی با بیان اینکه اقتصاد دلالی ضریب اطمینان بیشتری دارد، افزود: قدرت عمل دولت بعد از دولت احمدی‎‎نژاد به شدت کاهش پیدا کرد، آنقدر منابع را واگذار کردند که این شرایط ایجاد شد.

قدرت دولت روحانی در سرمایه‎گذاری و مدیریت اجرایی کشور کمتر از 30 درصد است
وی بیان کرد: قدرت دولت روحانی در سرمایه‎گذاری و مدیریت اجرایی کشور کمتر از 30 درصد است و نمی‎تواند زیربنای کار اقتصادی باشد و در جایی متوقف می‎شود که در ید اختیار دولت نیست.
معاون دفتر جذب و حمایت از سرمایه‎گذاری در گلستان در خصوص اینکه بخش دولتی، بخش خصوصی یا تعاونی کدامیک می‎‎تواند در سرمایه‎گذاری موفق عمل کند، گفت: تعاونی هیچ نقشی در بخش سرمایه‎گذاری ندارد، در این زمینه روی بخش تعاونی نباید اصلا حساب باز کرد.
عبداللهی افزود: یک تعداد تعاونی موفق معرفی می‎کنند اما اشاره‎ای به وضعیت تعاونی‎های ناموفق نمی‎شود، تعاونی‎‎های ناموفق رکورد زدند همه آنها آنقدر درگیر می‎شوند حتی تعاونی‎های خانوادگی نیز به نتیجه نمی‎رسند، گاه منافع شخصی بر منافع جمعی پیشی می‎گیرد و هر کس می‎خواهد سهم خود را دریافت کند و در نهایت تعاونی متلاشی می‎شود.
وی بیان کرد: بخش خصوصی در همه جای دنیا می‎تواند تحول‎ساز، محرک و پیش‎‎برنده باشد اگر ظرفیت بخش خصوصی تقویت شود تا کارهای بزرگی انجام بگیرد خوب است.
عبداللهی با اشاره به اینکه دولت باید نقش تسهیل‎گر در کارهای سرمایه‎‎گذاری و زیربنایی داشته باشد، گفت: دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند و فضای رقابتی در کسب و کار ایجاد شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 13 خرداد 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۳۱۳۰۰۰۸۰۸، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین