پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۷۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دستاوردهای دومین نشست جهانی اینترنت گفت: عزمی جدی از سوی کشورها، برای خاتمه انحصار مدیریت اینترنت که هم اکنون در اختیار آمریکا است، در حال شکل گیری است.
شعارسال: محمود واعظی در پایان دومین نشست جهانی اینترنت که در چین برگزار شد، یکی از مشکلات اصلی فضای مجازی در شرایط کنونی را سوء استفاده از اینترنت توسط گروه ها و افراد عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه های اصلی شرکت کنندگان در نشست اخیر بود که در کمیته های تخصصی به صورت مبسوط در خصوص آن بحث شد. این موضوع به قدری با اهمیت است که حتی بسیاری از کشورهای غربی شرکت کننده در نشست چین نیز بر لزوم مقابله جدی با جرائم سایبری و تروریسم سایبری تاکید داشتند.

وی با تاکید براینکه سیستم حاکمیت جهانی اینترنت باید دمکراتیک، شفاف و در عین حال حامی دولت ها باشد تا انتظار و امنیتی که همه کشورها و دولت ها از فضای مجازی دارند، به آن دست یابند اظهار داشت: آمریکا به دنبال آن است که انحصار اینترنت را همواره برای خود حفظ کند، اما با مباحثی که در این نشست سه روزه مطرح شد، به نظر می رسد عزمی جدی برای خاتمه این انحصار در حال شکل گرفتن باشد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه همه کشورها خواستار احترام به حاکمیت ملت ها در فضای مجازی و داشتن زیرساخت های امن و فضایی پاک و عاری از هرگونه تهدید هستند اضافه کرد: نمایندگان دولت ها در این نشست اعلام کردند باید تضمینی برای محافظت از این حریم و جلوگیری از سرقت اطلاعات موجود در آن ایجاد شود.

واعظی با اشاره به اینکه برخی افراد به فکر سوء استفاده از فضای مجازی و اینترنتی به نفع خود هستند و ممکن است با طراحی برنامه هایی، کل ساختار اینترنت را به خطر بیاندازند گفت: این موضوع در نشست جهانی اینترنت در چین یکی از محورهای مورد توجه کشورهای اسلامی به ویژه ایران بود و ما اعلام کردیم که مسائل ارزشی، اعتقادی و فرهنگی در فضای مجازی را نمی توانیم قربانی توسعه فناوری کنیم.

وی چاره کار برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در فضای مجازی را وضع قوانین و مقررات ویژه دانست و ادامه داد: همانطور که در اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) نسبت به وضعیت مخابرات قانونگذاری شده است باید جوامع بین المللی در فضای مجازی نیز به این کار مبادرت کنند تا از ایجاد هرج و مرج در فضای مجازی جلوگیری شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: شرکت کنندگان در این اجلاس اعلام کردند که باید برای مقابله جدی با تروریسم در فضای سایبر، همکاری بین المللی داشت و کشورها دیگر نمی توانند برای مبارزه با این مشکل به تنهایی وارد عمل شوند.

واعظی به واکنش وزیران و مقام های ارشد شرکت کننده در اجلاس جهانی اینترنت از حذف پرونده «پی ام دی» در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: انتشار این خبر موجی از خرسندی را در میان شرکت کنندگان ایجاد کرد و آنان با اعلام پیام های تبریک خود به دولت جمهوری اسلامی ایران، اعلام کردند که آماده گسترش و توسعه همکاریهای خود با تهران در همه زمینه ها هستند.

وی یادآور شد: آنان با بیان اینکه شرایط جدیدی برای ایران در عرصه بین المللی رقم خورده است، تاکید داشتند که شرایط عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای فراهم است. حتی بسیاری از مقام های شرکت کننده در اجلاس اینترنت در شهر «وو جن» اعلام می کردند که با ایجاد شرایط جدید برای ایران آنان قصد دارند با حضور دوباره به بازار ایران، گذشته خود را جبران کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ شنبه 28 آذر 1394، کد مطلب: 3003798، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
این کار نیازمند مشارکت همگانی همگان است ، باید همه کشور ها در این کار با یکدیگر متحد بشند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
البته باید دید که خود ما پس از در اوردن انحصار می خوایم باهاش چیکار کنیم؟فقط مردممون رو محدود تر کنیم؟
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
واقعا نمیدونم مردم ما چرا در مقابل بدنیتی های امریکا عکس عمل میکنن؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
منشورشون فیلترینگه بیشتر هست فقط نحوه ی بیانشونو عوض کردن
ن.ف83
فاضل
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
احتمال اینکه بتونن اینکارو انجام بدن به نظر خیلی کم میرسه چون امریکا رو اینترنت به صورت کامل مسلط شده ن۰ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
به نظر من نمیشه اونطوری که ما می‌خوایم همه چی پیش بره وقتی طرف به این سطح تکنولوژی رسیده و ما هنوز یک کپی از اون سطح نداریم باید بهش احترام بذاریم توی اون زمینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین