پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی کرمان گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه طی‌روزهای ششم تا نهم تیر ماه برگزار می‌شود.

شعار سال: محمدرضا علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اعلام برگزاری دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی کرمان اظهار داشت: موسیقی نواحی به لحاظ محتوایی و ارزش در جایگاهی قرار دارد که برای برای برگزاری جشنواره‌ای در این رابطه برنامه‌ریزی و هزینه انجام گیرد.

وی با تاکید بر حفظ، نگهداری، احیاء و انتقال موسیقی نواحی به نسل‌های بعد عنوان کرد: نپرداختن به موسیقی نواحی و عدم حمایت از چنین جشنواره‌هایی زمینه را برای ورود موسیقی‌های بیگانه فراهم می‌کند.

علیزاده ابراز داشت: به همه فرمانداری‌های استان برای برگزاری این جشنواره مکاتبه کرده‌ایم و تاکنون هفت شهر بم، بافت، رفسنجان، سیرجان، نرماشیر، زرند و شهربابک اعلام آمادگی کردند.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: با توجه به همزمانی جشنواره با ایام عید فطر، حال و هوای مناسبی در شادی و نشاط جامعه ایجاد خواهد کرد.

علیزاده اظهار داشت: در شهر کرمان یک محل اصلی برای اجرای عمومی در محل پارک مادر داریم که برای هر شب ورودی یک هزار و 500 نفر در فضای باز و با امکانات صوت و نور مناسب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با شهرداران مناطق چهارگانه کرمان هماهنگ کردیه‌ایم به صورت جداگانه اجراهایی را در سطح شهر داشته باشیم.

علیزاده موضوع دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را «منظومه‌خوانی» عنوان کرد و گفت: اجراهای رقابتی با عنوان «راویان اصالت» برگزار می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: سعی شده از گروه‌های بومی و استانی در جشنواره امسال بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به برون‌سپاری و واگذاری فعالیت‌های هنری به بخش غیردولتی ابراز داشت: حوزه اجرایی جشنوراه امسال به موسسه تهیه و تولید آثار صوتی واگذار کردیم و ما هم به عنوان ناظر در کنار آنها هستیم.

علیزاده با اشاره به حضور مهمانان خارجی و اساتید و پژوهشگران خاطرنشان کرد: برای حفظ و صیانت از موسیقی نواحی کرمان، جشنواره موسیقی نوحی استان را در نیمه دوم سال برگزار کنیم.

وی از برگزاری فستیوال موسیقی نواحی شهرستان‌های کرمان در سالجاری خبر داد و بیان داشت: مکتبخانه موسیقی نواحی استان کرمان را در برنامه داریم که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

علیزاده راه‌اندازی مکتبخانه موسیقی نواحی کرمان را نقش مهمی در جمع‌آوری آثار موسیقی نواحی، حفظ و صیانت از آن، شناخت پیشکسوتان موسیقی نواحی دارد.

وی گفت: آلبوم موسیقی نیز با مشارکت هنرمندان برجسته موسیقی نواحی تهیه کردیم که با مشارکت بخش غیردولتی و دفتر موسیقی وزارت که امسال رونمایی می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 22 خرداد 1396، کد مطلب: 13960322000911: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین