پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
استاد دانشگاه وزارت امور خارجه گفت: تمدن نوین اسلامی در شکل‌گیری نظام جهانی بسیار تأثیرگذار است چرا که می‌تواند فضای رقابت موجود عام‌گرایی و خاص‌گرایی را در این نظام شکل دهد.

شعار سال: دکتر محمدرضا دهشیری استاد دانشگاه وزارت امور خارجه ۳۰ آذرماه در همایش آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، با اشاره به زمینه‌های نقش‌آفرینی تمدن نوین اسلامی در نظام جهانی اظهار کرد: با توجه به اینکه در دنیای امروز سیاست‌‌های نظام جهانی مختلفی وجود دارد این سیاست‌ها بر نسل‌های آینده تأثیرگذار است و با نظام‌های جدیدی در سال‌های آینده روبه‌رو می‌شویم

وی با بیان اینکه در دنیای امروز نیروها و سیاست‌های جهانی در برابر سیاست‌های ملی‌گرایی قرار گرفته است یا به نوعی با سکولاریسم در برابر دین‌گرایی و جهان واقعی روبه‌رو هستیم، افزود: آینده نظام جهانی در حال حاضر به سمت جریان‌های به ظاهر مخالف پیش می‌رود که وجود چنین امری نشانی از زمینه‌های تأثیرگذار نظام جهانی است.

دانشیار دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه تمایل به عام‌گرایی در برابر خاص‌گرایی و رقابت بین این دو یکی از سیاست‌های جهان امروز است، عنوان کرد: تمدن نوین اسلامی می‌تواند با ارائه رویکرد چند سطحی و همه جانبه، میزان تأثیرگذاری را در نظام‌ جدید به همراه داشته باشد چراکه این تمدن بسیار نقش‌آفرین در دنیای امروز است.

دهشیری بیان کرد: تمدن نوین اسلامی بسیار تأثیرگذار در شکل‌گیری نظام جهانی است و می‌تواند فضای رقابت موجود عام‌گرایی و خاص‌گرایی را در این نظام ساماندهی و شکل دهد.

وی تصریح کرد: پذیرش اشتراک‌های بین جوامع در عین به حق بودن آن و توجه به معناگرایی در برابر مادی‌گرایی، دین‌گرایی از رویکردهای مورد توجه تمدن نوین اسلامی است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: تمدن نوین اسلامی در بخش‌های مختلفی از قبیل تصویرسازی، حرکت‌سازی و جریان‌سازی فضاهای موجود جامعه و نیز فضاهای مجازی می‌پردازد و در مدیریت زمان و گفتار تأثیرگذار است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار 1 دي 1394 ، کد مطلب3006694: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین