پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری از انفصال از خدمت سه قاضی در لرستان خبر داد.

شعار سال: سید رحیم کاظمی در نشست با خبرنگاران با اشاره به تخلفات قضات در لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه نفس اماره در وجود همه انسان ها وجود دارد و بستگی دارد که انسان ها چگونه این نفس را کنترل و مهار می‌کنند. به تعبیر مولای متقیان امام علی (ع) نفس اماره ماننده اسب سرکشی بوده که اگر مهار نشود سر از بیراهه در می آورد و سوار خود را محکم بر زمین خواهد زد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی از سالم ‌ترین دستگاه ‌هایی است که مشغول خدمت رسانی به مردم بوده و هست، افزود: البته مفهوم این نیست که در این دستگاه همه افراد منطبق با موازین و در چارچوب مقررات کار می‌کنند و گاهی مشغله کار و گاهی هوای نفس باعث خواهد شد که افراد و قضات از چارچوبی که برای آنها تعیین شده پا را فراتر بگذارند .

معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان تصریح کرد: شاید کمتر سازمان یا نهادی را می‌توانید معرفی کنید که به اندازه دستگاه قضایی نظارت قوی بر عملکرد کارکنان چه قضایی و چه اداری داشته باشد.

کاظمی گفت: نظارت در دستگاه قضایی با توجه به حساسیتی که کار قضایی دارد، بسیار قوی است که این امر هم توسط مدیریت، حفاظت و اطلاعات و هم توسط نظارت و ارزشیابی به طور جدی، قوی و بدون ملاحظه اعمال می‌ شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از طریق نظارت ‌ها و همچنین بررسی گزارش ‌ها و شکایت هایی که واصل شده بود مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه تخلف تعدادی از قضات مشخص و به دادسرای نظامی معرفی شدند، یادآور شد: همچنین سه نفر قاضی نیز از دستگاه قضایی منفصل و منفک شدند واین امر نتیجه جدیت نهادهای نظارتی و حفاظتی در دستگاه قضایی است و این امر ادامه دارد.

معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان تاکید کرد: در کنار این نظارت و حفاظت جدی کارهای فرهنگی به طور جدی در دستگاه قضایی انجام می‌گیرد و امیدواریم این وضعیت در حالتی قرار گیرد تا شایستگی کامل نسبت به مردمی که موظف به خدمت ‎ رسانی آنها هستیم قرار گیرد.

کاظمی ادامه داد: در داخل کانون وکلا دادسرای انتظامی وجود دارد که به تخلف وکلای عضو کانون رسیدگی می‎کنند.

معاون قضایی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری لرستان یادآور شد: نظارتی هم از سوی دستگاه قضایی بر آنها اعمال می‎شود بویژه در ارتقای پایه آنان و نسبت به عملکرد آنها رسیدگی می‎شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 تیر 1396، کد خبر: 96040100095، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین