پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
نخستين فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گلستان با حضور مسئولين كشوري و استاني منصوب و معرفی شد.

شعار سال: فرمانده یگان حفاظت ملي كشور در مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت استان با بيان اين كه گلستان سي و چهارمين و آخرين استان كشور است كه فرمانده یگان حفاظت سازمان آن معرفي مي‌شود، گفت: یگان حفاظت در راستای ماده 233 قانون پنجم توسعه و دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت در سازمان‌های اجرایی که مورد تأیید و مصوب مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا هم هست در سطح کشور تشکیل و دو سال از عمر يگان مي گذرد و علاوه بر تدوين و ابلاغ برنامه حفاظت اراضي در اين مدت اراضي ملي در 399 شهر كشور شناسايي شده است .

سرهنگ علی عباس‌نژاد با بيان اين كه با شروع به کار این یگان اولویت اول، بحث پیش‌گیری از موضوع زمین‌خواری، تعرض و تصرف و یا هر گونه چشم ‌داشتی به اموال دولتی است، اظهار کرد: چنان‌چه مشاهده شود از خلأ انتظامی و پوشش حفاظتی ما سوء استفاده‌ای شده است مطمئناً برخورد قاطع و محکمی با افراد متخلف خواهیم داشت.

وی با تاكيد بر اين كه برخورد ما در قالب چارچوب قانون و رعایت حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: در دستورالعمل ستاد کل تأکید شده یگان دارای ضابطه خاص قضایی است و البته امکان مسلح شدن را نیز دارد.

عباس نژاد گفت: علاوه بر وظیفه اصلی‌ ما که پیشگیری است، چنان‌چه جایی بحث تعارض و تصرفی بود همکاران در یگان با تشکیل پرونده قضایی، موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع خواهند داد و پی‌گیر امورات از این طریق هستند.

وی تصريح كرد: اراضی تحت پوشش سازمان ملی زمین و مسکن، اراضی درون و حومه شهرها هستند .

سرپرست اداره كل راه و شهرسازي گلستان نيز در اين مراسم گفت: بيش از 22 هزار هکتار از اراضی استان تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان است.

حسين محبوبي اضافه کرد: در سنوات گذشته با توجه به خلأ ابزار، ساز و کار و امکاناتی که در اداره کل راه و شهرسازی وجود داشت ضرورت راه‌اندازی یگانی که ماهیت حفاظت و نگهداری را داشته باشد و بتواند از آن به عنوان ظرفیتی برای تعامل بیشتر با مجموعه قضایی، انتظامی و امنیتی در سراسر کشور استفاده شود، حس می شد.

سرپرست اداره كل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: هدف ما از راه‌اندازی این یگان فراهم کردن شرایط نگه‌داری اموال و اراضی دولتی است که امید می‌رود این مهم به نحو احسن در استان انجام شود.و عقب ماندگي هاي بوجود امده جبران شود.

محبوبي خاطرنشان کرد: تاكنون 12 هكتار از اراضي ملي در استان توسط اداره كل و مساعدت مجموعه قضايي و انتظامي استان رفع تصرف شده كه اميد مي رود با كمك و تعامل بيش از پيش با ساير دستگاههاي متولي ضمن پيشگيري از تعارض به اراضي دولتي حيطه كاري ،روند رسيدگي به پرونده هاي تشكيل شده تسريع گردد.

در پايان اين مراسم حکم فرماندهی سرهنگ‌دوم "عبدالكريم فرامرزي" توسط سرهنگ "محمدرضا عامریان" رئيس بازرسي يگان حفاظت به وي ابلاغ شد.

دفتر اين یگان در ساختمان اداره کل راه و شهرسازي گلستان افتتاح و پرسنل آن با لباس جدید پس از اتمام دوره‌های عمومی و ضابطیت در جلسه حضور داشتند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 12 تیر 1396، کد مطلب: 964-3190-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین