پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
روزنامه همشهری در شماره شنبه پنجم دی در ستون یادداشت به قلم محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، نوشت: جمعه 4 دی سالروز تولد خجسته یکی از بزرگ ترین پیامبران الهی بود؛ عیسی مسیح علیه السلام که مبشر صلح و همزیستی مسالمت آمیز، مربی اخلاق و معلم انسانیت بوده و درنظر همه علاقه مندان به زندگی آرمانی از احترام و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

شعار سال : به همین دلیل این روز پر برکت را باید به همه کسانی شادباش گفت که به شکوفایی گوهر وجود بشر دل بسته اند و البته در این میان پیروان راستین آن فرستاده بزرگ خدا، به ویژه هم میهنان ارجمند مسیحی ما، درخور تبریکی جداگانه اند. او برای مسلمانان، همانند پیامبر اسلام عزیز و مقدس است؛ وَلا نُفَرِّقُ بَینَ اَحَدٍ مِن رُسُلِه.

آنان که از معارف قرآنی و روایی و نیز تاریخ اسلام آگاهند، به خوبی می دانند که عیسی(ع) از چه مکانت برجسته و مسیحیان از چه احترام خاصی درنظر مسلمانان برخوردارند. پایدارترین و صمیمانه ترین ارتباط ها، همیشه میان مسلمانان و مسیحیان برقرار بوده و همزیستی آنان را می توان الگوی عملی تفاهم و گفت وگوی میان ادیان تلقی کرد.

از سوی دیگر، قرآن کریم، از کمتر پیامبری به اندازه فرزند مریم تجلیل و تکریم کرده است. عیسی(ع) از نظر قرآن «بنده خدا» و «پیامبر» اوست(مریم 30). از رسولان برجسته و «اولوالعزم» است(آل عمران29). صاحب شرع و کتابی مقدس به نام انجیل است(احزاب7، شوری13و مائده46). خداست که او را عیسی مسیح نام نهاده است(آل عمران45).

او «کلمة الله»، «روح الله»(نساء171)«امام»(احزاب7). شاهد اعمال (نساء 159، مائده117) و بشارت دهنده ظهور پیامبر خاتم است(صف6). در دنیا و آخرت آبرومند و از مقربین خداست(آل عمران45). از صالحان(انعام 87-85) و برگزیدگان است(آل عمران33)، و خلاصه اینکه وجود ارجمندش، از هر جهت و هر کجا که باشد، مبارک و خجسته است.

او پاکیزه و نشانه خدا و رحمت او برای مردم است و نسبت به مادر پاکدامنش نیکوکار(مریم 19، 33). با این اوصاف، کدام انسان منصف و پاک سرشتی است که در مقابل عظمت این منادی رستگاری و معنویت سر فرود نیاورد و میلاد او را از باارزش ترین هدایای آفریدگار هستی به مردم همه تاریخ به شمار نیاورد؟ و به همین ترتیب، کدام ستم به بشریت را می توان بزرگ تر از تحریف شخصیت آن منجی انسانیت دانست؟ بی تردید آنان که در تحلیل زندگانی و تعالیم حضرت عیسی(ع) خواسته یا ناخواسته، مردم را دچار خطا می کنند، نابخشودنی ترین ظلم ها را به او و همه انسان های جویای سعادت روا داشته اند.

خلاصه کردن آموزه های عیسوی به برخی جنبه های اخلاق فردی، آن هم به شکل ناقص، کنار نهادن مهم ترین گفته ها و خواسته های این پیامبر خداست. او، افزون بر پالایش روح و پرورش جان ها، در پی اصلاح جامعه بشری و ریشه کن ساختن هرگونه فقر، فساد و تبعیض بود. یاری بینوایان و ستاندن حق آنان از گردن فرازهای زیاده طلب، شیوه همیشگی و خواست دائمی آن حضرت بود و به همین دلیل هم تحمل او برای دشمنان خوبی ها و خوشبختی ها امکان نداشت و بالاخره نیز قصد جان او را کردند(نساء159-157).

از این روست که مسیحیان جهان، امروز هم مانند گذشته، در صف نخست مبارزه با نابرابری و ستمگری ایستاده اند؛ به ویژه مسیحیان عزیز ایرانی که در طول تاریخ انقلاب، همواره در دفاع از کشور و نظام، دوشادوش هموطنان مسلمان خود فداکاری کرده اند. ضمن گرامیداشت یاد آنان که در این راه پرافتخار جانفشانی کردند، بار دیگر باید میلاد پرشکوه پیام آور معنویت و عدالت را به همه عاشقان او شادباش گفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 05 دی 1394 کد مطلب : 81894392 (5070509) www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین