شعارسال : سید ناصر سجادی با تشریح جزئیات اجرای طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت افزود: بررسی های مربوط به طرح برندسازی پمپ بنزین ها انجام شده و اکنون دستورالعمل آن در مرحله نهایی شدن قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه اجرای این طرح سبب ایجاد رقابت در بین جایگاه ها می شود، اضافه کرد: جایگاه معمولی که خدمات زیادی ارائه ندهد، هزینه پایینی دریافت می کند اما جایگاه هایی که کیفیت خدمات خود را بالا ببرند و رضایت مشتریان را جلب کنند، هزینه بیشتری را دریافت خواهند کرد.
** تشکیل نخستین برند در اصفهان
سجادی درباره زمان اجرای این طرح، گفت: دستورالعمل این طرح در حال نهایی شدن است و پیش بینی می شود تا پیش از پایان امسال اجرایی شود.
سجادی اضافه کرد: پس از نهایی شدن وابلاغ آیین نامه، متقاضیان می توانند درخواست خود را مطرح کنند و در صورت داشتن شرائط لازم، مجوز صادر می شود.
**شرکت های خارجی درخواستی برای تشکیل برند نداده اند
بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست اتاق بازرگانی تهران که هفته گذشته برگزار شد، از برنامه وزارت نفت برای برند سازی جایگاه های عرضه سوخت خبر داده بود.
وی به ایجاد «سه کلاس» در بین برندهای جایگاه های عرضه سوخت اشاره کرد و گفت: در تقسیم بندی طبقه یک، قیمت سوخت به صورت عادی و یا هر قیمتی که دولت تعیین می کند عرضه خواهد شد؛ اما دو طبقه دیگر برحسب خدمات بیشتری که به مصرف کنندگان ارائه می دهند، اجازه می یابند قیمت بیشتری را از مصرف کنندگان دریافت کنند.
وزیر نفت با بیان اینکه طرح تقسیم بندی جایگاه های عرضه سوخت به «سه کلاس» به معنای «سه نرخی شدن» قیمت بنزین نیست، گفت: جایگاه هایی که خدمات بیشتری ارائه می دهند متناسب با آن خدمات، اجازه دریافت پول بیشتری خواهند داشت.
وزیر نفت تاکید کرد: هدف از این طرح بحث قیمت نیست، بلکه آسایش و فراهم کردن وضع بهتر برای مصرف کنندگان است.
هم اکنون بنزین عادی به قیمت هر لیتر 1000 تومان و بنزین سوپر 1200 تومان عرضه می شود. از پنجم اردیبهشت ماه امسال، وزارت نفت سهمیه بندی بنزین را متوقف و نرخ بنزین را یکسان سازی کرد.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار شنبه 05 دی 1394 ، کد مطلب : ( 5068699)81894176 : www.Irna.ir
ن.ف83
ا.ف75