پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با بیان اینکه مشترکین کشاورزی ما یک درصد کل مشترکین شمال استان را تشکیل می دهند، گفت: متاسفانه مشترکین کشاورزی 47 درصد برق مصرفی شمال استان را به خود اختصاص داده اند اما طرح های همکاری نیز بین مشترکین کشاورزی داشته ایم.

شعار سال: "محمود شهبا" 11 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری صنعت برق کشور تمام تلاش خود را در جهت فرهنگ سازی مدیریت مصرف واحدهای صنعتی، خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی انجام داده تا با حداقل تداخل و خاموشی از این دوره عبور کردیم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور مشکل عمده ای در بخش برق نداشته ایم، افزود: 592 هزار مشترک برق در شمال استان کرمان وجود دارد که در چهار ماهه نخست سال جاری تلاش کردیم مدیریت مصرف صحیح را بین مشترکین شمال استان، نهادینه کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با تاکید بر اینکه راه حل اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور باید از مدرسه آغاز شود، تصریح کرد: طرح انرژی پویان در 11 مدرسه و در هر مدرسه یک کلاس 30 نفری تشکیل و به دانش آموزان نحوه مدیریت بهینه مصرف برق آموزش داده شد.

وی با اشاره به اینکه طرح دهه مدیریت مصرف از چهار تا 13 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: تداوم برنامه های مدیریت مصرف برای نهادینه کردن مصرف بهینه، لازم است.

شهبا بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریورماه را اوج مصرف برق دانست و عنوان کرد: به کمک مشترکین برق در بخش های مختلف در خصوص صرفه جویی در مصرف برق در این بازه زمانی نیاز داریم.

وی از اقدامات شرکت توانیر شمال استان در خصوص مدیریت مصرف سخن به میان آورد و مطرح کرد: در راستای اصلاح مصرف برق درون صنعت، در سال گذشته 55 صنعت با ما همکاری داشته اند و حدود 37 مگاوات صرفه جویی از این بخش صورت گرفته که 500 میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان اضافه کرد: در سال جاری 51 صنعت با ما در راستای کاهش مصرف برق همکاری کرده اند که تاکنون حدود 28 مگاوات مدیریت بار در ساعات اوج مصرف انجام داده اند.

وی با بیان اینکه مشترکین کشاورزی ما یک درصد کل مشترکین شمال استان را تشکیل می دهند، اظهار کرد: متاسفانه مشترکین کشاورزی 47 درصد برق مصرفی شمال استان را به خود اختصاص داده اند اما طرح های همکاری نیز بین مشترکین کشاورزی داشته ایم.

شهبا افزود: در سال گذشته دو هزار و 907 مشترک برق در بخش کشاورزی با ما در راستای مدیریت مصرف در ساعات پیک مصرف داشته اند که 230 مگاوات صرفه جویی در این خصوص داشته ایم و 1/5 میلیارد تومان پاداش بابت این همکاری پرداخت کرده ایم.

وی تصریح کرد: در سال جاری دو هزار و 800 مشترک کشاورزی نیز با ما همکاری دارند که تا کنون دو هزار و 10 مگاوات کاهش مصرف داشته ایم.

شهبا با اشاره به بحران آب و اجرای طرح هایی در خصوص کاهش مصرف آب اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با طرح کاهش مصرف برق در بخش مشترکین کشاورزی ضمن مدیریت پیک بار، حدود 24 میلیون مترمکعب آب از چاه های استان استحصال نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: اقداماتی در خصوص کاهش مصرف مشترکین خانگی و تجاری از جمله فرهنگسازی، جمع آوری لامپ های پر مصرف، طرح انرژی به کاشانه و ... را انجام داده ایم.

وی به تشریح طرح "انرژی به کاشانه" پرداخت و اظهار کرد: جامعه هدف طرح به کاشانه، زنان خانه دار هستند که روش های بهینه مصرف کردن را به آن ها آموزش می دهیم و اگر مصرف انرژی را کاهش دهند به آن ها پاداش خواهیم داد.

شهبا با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی در دوم مردادماه جاری در ماهان عنوان کرد: مشترکین اداری 12 تا 15 درصد برق مصرفی را به خود اختصاص می دهند که طرح های مختلفی را برای کاهش مصرف این بخش اجرا کرده ایم.

وی در پایان اعلام کرد: در تابستان سال جاری خاموشی ناشی از کمبود تولید برق نخواهیم داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 11 مرداد 96، کدمطلب: 965-4984-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین