پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: هیچ مذاکره ای با شرکتهای آمریکایی برای حضور در صنعت نفت ایران پس از لغو تحریم ها نداشته ایم.

شعار سال: رکن الدین جوادی با اشاره به این که شرکت های زیادی برای حضور در صنعت نفت ایران در دوران پساتحریم اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: هیچ شرکت آمریکایی در میان این شرکت ها حضور ندارد.

وی درباره این که آیا شرکتهای آمریکایی به صورت غیرمستقیم درخواستی برای حضور در صنعت نفت ایران داشته اند، آن را تایید نکرد و گفت: ایران از همه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران و در شرایط رقابتی استقبال می کند.

معاون وزیر نفت همچنین درباره زمان افتتاح فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی افزود: آمادگی افتتاح این فازها وجود دارد و منتظر تعیین وقت از سوی ریاست جمهوری هستیم.

با افتتاح فازهای ١٥ و ١٦ به عنوان ایرانی ترین پروژه پارس جنوبی، روزانه ٢٠ میلیون دلار به درآمد ارزی کشور اضافه خواهد شد.

از آذرماه سال ١٣٩٢ تاکنون بیش از 15.5 میلیارد مترمکعب گاز، ١٤ میلیون بشکه میعانات گازی، سه هزار تن گوگرد و بیش از پنج هزار تن اتان از فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی تولید شده است.

ارزش مجموع گاز تولید شده در پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی با احتساب هر مترمکعب گاز ٢٥ سنت و هر بشکه میعانات ٤٠ دلار، بیش از 4.5 میلیارد دلار بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار 11 دی 1394، کد مطلب: 81902384 (5081697): www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین