پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور سراسری ۹۶ با انتشار کارنامه داوطلبان اعلام شد. همه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند اما در دوره های روزانه و شبانه ۴۵۴ هزار نفر مجاز شدند

شعار سالرئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور سراسری ۹۶ با انتشار کارنامه داوطلبان اعلام شد. همه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند اما در دوره های روزانه و شبانه ۴۵۴ هزار نفر مجاز شدند.

دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری یکشنبه ۱۵ مرداد درباره اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۶ گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶ به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org قرار گرفت.

وی اظهار داشت: آمار مجازین در دوره های روزانه و شبانه ۴۵۴ هزار نفر است و برای سایر دوره ها همه داوطلبان مجاز شدند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه نتایج نهایی نیمه دوم شهریور اعلام می شود، افزود: انتخاب رشته کنکور ۹۶ برای مجازین به انتخاب رشته نیز از روز ۱۹ مردادماه آغاز می شود و تا ۲۳ مردادماه ۹۶ ادامه خواهد داشت. داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی باید کد رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص کرده و به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود درج کنند.

رئیس سازمان سنجش گفت: از تعداد ۸۳۰ هزار نفر داوطلب کنکور همه داوطلبان در دوره های غیر از روزانه و شبانه مجاز شدند و تعداد ۴۵۴ هزار نفر در دوره های روزانه و شبانه مجاز شدند.

وی گفت: ۷۴۴ هزار و ۴۱۸ نفر ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است که در گروه ریاضی ۱۳۷ هزار نفر داوطللب حاضر داشتیم که ظرفیت این گروه ۲۳۵ هزار نفر است که شانس قبولی ۱۷۰ درصد است.

خدایی با اشاره به پذیرش بدون آزمون در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گفت: با توجه به قانون سنجش و پذیرش و همچنین توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، هم اکنون بیش از ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش در آموزش عالی بدون آزمون است.

وی گفت: امسال با توجه به ظرفیت پذیرش در ۱۲ درصد کل رشته های دوره روزانه و ۲۸ درصد کل رشته های دوره شبانه بدون آزمون است.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام نکرده اند می توانند همزمان با انتخاب رشته در روزهای ۱۹ تا ۲۳ مردادماه ۹۶ با ورود به سایت سازمان سنجش در رشته هایی که پذیرش آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است، ثبت نام کنند و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ انتشار 15 مرداد 96، کدمطلب: 499226:www. porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین