پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۷۵۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
در منطقه دزاشیب تهران هتل 25 طبقه ای در حال ساخت است که مجوزهای لازم را ندارد و حتی زور شهردار نیز به سازنده آن نرسیده است.

شعارسال : در حالی امروز عبدالحسین مختاباد در سیصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران به پروژه انصاری در دزاشیب اشاره کرد و از قانون شکنی های انجام شده گفت که نمونه این پروژه ها در تهران بسیار است.

مختاباد در این خصوص اظهار داشت: در این پروژه‌ یک تخلف بزرگ صورت گرفته، چراکه قرار بود در این محله پارک ساخته شود، اما به جای آن یک هتل ۲۵ طبقه ساخته شده است.

وی افزود: روز گذشته مردم این محله نسبت به ساخت این هتل اعتراض کردند، به همین‌منظور در پی این اعتراض بنده با شهردار منطقه تماس گرفتم و وی گفت که از چنین موضوعی خبر ندارد.

رئیس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهردار ناحیه را نیز به محل ساخت و ساز راه نداده‌اند، گفت: قرار بود این ساختمان در ۱۶ طبقه ساخته شود، اما اکنون به ۲۵ طبقه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مالک قصد داشته ۴ طبقه دیگر نیز اضافه کند که با فعالیت شهرداری ستون های اضافی این ۴ طبقه تخریب شد.

رئیس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا و شهرداری باید این فرد متخلف را سرجایش بنشاند، گفت: نمی‌دانم این فرد بدون مجوز چگونه توانسته این همه طبقه بسازد.

علاءالدین سرآمد قانون شکنان

این اتفاق امروز ماحصل تمام رفتارهایی است که مجوعه دستگاه های نظارتی با متخلفان داشتند. یقه سفیدها و دانه درشت ها توانستند با دور زدن قوانین، اقداماتی را انجام دهند که در نهایت علاوه بر سودهای میلیاردی، دهن کجی نسبت به قانون مداران و شهروندانی بشود که به قانون پایبند هستند.

نمونه بارز این تخلفات را در علاءالدین مشاهده کردیم. ساختمانی که چندین سال طول کشید تا با تخلفاتش برخورد شود. نمونه دیگر روشا است که با وجود اعتراضات اعضای شورای شهر تهران، هنوز با تخلفاتش برخورد نشده است.

در کنار روشا می توان نام برج بانک آینده را نیز گنجاند چرا که با وجود صراحت قانون، از نمای شیشه ای در حال استفاده است.

به این فهرست می توان نام های بسیاری افزود چرا که تخلف در تهران نهادینه شده و اگر شاهد تخلفی نباشیم باید نگران شویم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تیترشهر، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1396، کدخبر: ۴۹۴۰۱،www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین