پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 16
کد خبر: ۷۷۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه مجلس با بیان اینکه تامین کسری نیروی آموزش و پرورش از میان بازنشستگان فرهنگی توجهی ندارد، گفت: تنها راه نجات آموزش و پرورش از معضلات در همراهی تمامی دستگاه‌ها با آن نهفته است.

شعار سال:  محسن بیگلری در بررسی یکی از برنامه‌های وزیر جدید آموزش و پرورش مبنی بر تامین کسری نیرو از طریق ادامه به کار بازنشستگان توانمند، گفت: اگر چه احترام فرهنگیان بازنشسته واجب است و هیچ شک و بحثی در این مسئله نیست اما در جامعه امروز که میلیون‌ها جوان بیکار با تسلط به علم روز در شهرهای مختلف ایران وجود دارند، به کارگیری مجدد بازنشستگان هیچ توجیهی نخواهد داشت لذا آموزش و پرورش باید کمبود نیروی خود را با به کارگیری جوانان جبران کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:تغییر در وضعیت بازنشستگان باید با افزایش حقوق و ایجاد مزایا برای آن‌ها ایجاد شود نه با بکارگیری مجددشان، چراکه به یقین این فرهنگیانِ در حال بازنشسته شدن از سر ناچاری و به دلیل درآمد ناچیز حاضر به ادامه کار خواهند شد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به جای دعوت به کار بازنشتگان حقوق آن‌ها را افزایش و جوانان و فرزندان آنها به کار گرفته شوند.

بیگلری معتقد است آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند برمشکلات فائق بیآید و باید برای حل مشکلات عدیده وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش تمامی دستگاه‌ها و مدیران ارشد نظام وارد کار شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلسادامه داد: همان طور که با اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی وزارت بهداشت اجرا و بیماران بسیاری از مشکلات نجات پیدا کرده‌اند در آموزش و پرورش نیز باید چنین طرحی با جدیت دنبال شود و روئسای قوا، وزار و تمامی اعضای کابینه به این مهم کمک کنند چراکه تنها راه نجات آموزش و پرورش در همراهی تمامی دستگاه‌ها با آن نهفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 10 شهریور 96، کدمطلب:346736، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین