پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
انصاری گفت: تمامی دستگاه‌های مختلف باید پيشگيری را به عنوان اولويت مهم در مباني كارشان بدانند، اكثر دستگاه ها پيشگيری را اگر در اولويت آخرشان قرار نداده باشند حداقل اولويت مورد توجه آنها نيست.

شعارسال : جمال انصاری افزود: اگر ما در يك جامعه كوچك و بزرگ و منحصر با آسيب های اجتماعی جرائم با فراز و نشيب هايی كه براي آحاد عمومی جامعه وجود داشته باشد مواجه نباشيم طرح چنين موضوع پیشگیری خود به خود موضوعيت و ضرورتی ندارد.

وی ادامه داد: ما فرض را بر اين می گذاريم كه در وضعيت فعلی دچار پديده هايی هستيم كه انواع مختلفي از آسيب های اجتماعی و انحرافات و جرائم در آن متبلور شده و دغدغه ها و نگراني های اجتماعي هم وجود دارد و ما به طور اجتناب ناپذير بايد مسير تدبيري را براي كنترل و كاهش آسيب های اجتماعی دنبال كنيم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در موضوع مهم پيشگيری وقتي صحبت می كنيم اگر باز هم در نگاه اجتماعی و پيشگيری محض به جرم نگاه اجتماعی داشته باشيم در كشورهای صاحب سبك، پيشگيری آرماني و محوري به معنای ممنوعيت قانونی نيست.

وی عنوان کرد: مهمترين علت اين مهم اين است كه ما در حوزه جرائم امكان كنترل آسيب های اجتماعی را بيشتر داريم ولي به خوبی وارد نشده ايم در نتيجه در نگاه اجتماعي و محيط استاني با فراز و نشيب هايی مواجه هستيم كه نيازمند توجه و اقدام است.

انصاری عنوان کرد: قرار بر اين است كه آسيب های اجتماعی كه وجود دارد را مبتنی بر از دست دادن فرصت ها و يا از بين فرصت ها و خارج كردن نيروهاي فعال اجتماعی از بدنه اجتماع ممكن است مضراتی را در عموم جامعه به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: اين نگاه آرمان گرايی كه بدان توجه می شود نگاهی است كه در همه كشورها دنبال آن هستند كه از فرصت ها براي جامعه بهره گيرند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: ما هم در جامعه استاني خودمان نيازمند توجه هستيم و ضرورت دارد برنامه ريزی در حوزه پيشگيری پیگیری شود البته قوه قضائيه از سه تا چهار سال پيش براي ايجاد و ساز و كار مستقل و متفاوت در راستای اصول قانون اساسی، بنا را بر اين گذاشته است كه عليرغم همه مأموريت های متنوع و متكثر خويش كه فرصت های زيادي را از اين قوه می گيرد، به ناچار در مسير يك كار مستقل و مشترك با ساير دستگاه ها به نام پيشگيری وارد شود.

وی اظهارداشت: مهمترين ملاكي كه ما درحوزه پيشگيری به سرفصل های آن نيازمنديم، بر اين مبناست كه پيشگيری به برنامه نياز دارد و اين مهم يك مقصد آرمانی است كه خود به خود مي تواند به سلامت جامعه در همه بخش ها كمك كند.

انصاري تأکید کرد: جامعه اي كه سالم و با نشاط باشد و پويايی خود را داشته باشد، تعالي اجتماعي در آن به خوبی اتفاق می افتد.

وی گفت: به يقين پيشگيري امري مبتنی بر نتيجه است ولي آن انتظاری كه از برنامه محوری زودبازده از آن وجود دارد، انتظار به جايي نيست بلكه بايد اقدامات موثر را براي كنترل آسيب های اجتماعي انجام دهيم كه اين مهم زمان فوق العاده ای را از ما می گيرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: همه دستگاه های مختلف پيشگيری را به عنوان اولويت مهم در مباني كارشان بدانند، اكثر دستگاه ها پيشگيری را اگر در اولويت آخرشان قرار نداده باشند حداقل اولويت مورد توجه آنها نيست.

وی تصریح کرد: در رسالت ها و مأموريت های همه سازمان های دولتی و عمومی و حتي مردم نهاد مستقيم و غير مستقيم برايشان موضوع پيشگيري اساس كار نيست.

انصاری اعلام کرد: پيشگيری امري چند وجهی است كه دستگاه های مختلف بايد اقدامات يكديگر را كامل كنند خط مشي كلي در دستگاه های مختلف خلائی وجود داشته باشد اين خلاء مي تواند در اقدامات پيشگيرانه رفع شود.

وی اضافه کرد: اگر ساماندهی منسجم و برنامه ريزی دقيق در امر پيشگیری وجود داشته باشد، ما مي توانيم آينده اي مناسب و دستاورد بهتر را از اقدامات پيشگیرانه دريافت كنيم چراکه پيشگيری سلامت اجتماعي را در ابعاد مختلف جامعه رقم می زند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: ما به اندازه كافي مقررات مستقيم و غيرمستقيم و منويات رهبری در تبيين داريم تا امور پيشگيرانه را به واسطه اين مقررات مستقيم پیگیری کنیم از این رو ضرورت توجه به حوزه پيشگيری نیازمند همت و تلاش بیشتری است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار جمعه 18 دی 1394 ، کد مطلب : 119029 : www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین