پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۹۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: قزوین از استان‌های مهاجر پذیر کشور بوده و نرخ مهاجرپذیری در آن که بر نرخ اشتغال تأثیرگذار است از میانگین کشوری بالاتر است

شعار سال: به نقل از روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی شب گذشته در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: هدف‌گذاری اشتغال استان در سال جاری ۲۰ هزار شغل است و دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس سند اشتغال استان حرکت و برنامه‌ریزی کنند.
ش
وی اضافه کرد: از فرمانداران انتظار داریم با تشکیل کارگروه‌های اشتغال در شهرستان خود برای تحقق سهم اشتغال خود برنامه‌ریزی و پیگیری لازم را داشته باشند.

حبیبی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه و نگرانی مدیران استان باید اشتغال و تولید باشد و با پیگیری برنامه‌ها برای رسیدن به سهم اشتغال سالانه استان مشارکت لازم را داشته باشند.

وی رصد سامانه اشتغال را ضروری دانست و گفت: اگر بخواهیم سهم اشتغال پیش بینی شده را عملیاتی کنیم باید همه امکانات و داشته‌های خود را وارد کار کرده و از مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای رسیدن به هدف استفاده کنیم.

حبیبی گفت: باید برای بهبود فضای کسب و کار همت کرده و بر اساس سهم جمعیتی ساکن در شهرها و روستاها میزان اشتغال را تعریف و عملیاتی کنیم.

وی در خصوص نرخ بیکاری استان هم گفت: نرخ بیکاری در سال گذشته ۱۱.۷ درصد بود که امسال به ۱۱.۶ درصد کاهش یافته و این روند بیانگر مثبت بودن اقدامات انجام شده و فعالیت‌های قابل قبول است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: قزوین از استان‌های مهاجرپذیر کشور بوده و نرخ مهاجر پذیری در آن که برنرخ اشتغال تأثیرگذار است از میانگین کشوری بالاتر است.

حبیبی در ادامه گفت: سند توسعه اشتغال باید محور کار مسئولان باشد و در این راه توجه به چهار طرح کارورزی، تکاپو، مشوق‌های بیمه‌ای و مهارت آموزی در فضای کسب و کار ضروری است.

وى در پایان اظهارداشت: در سال گذشته ۲۲ هزار شغل در استان ایجاد شد و امسال هم امیدواریم با کمک مدیران بتوانیم سهم خود را در اشتغال محقق کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا(استان قزوین)، تاریخ 6 مهر 96، کد مطلب: 967-1991-5: www.qom.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین