پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: این اداره‌کل تا جایی که محدودیت قانونی وجود نداشته باشد، از صنعت‌گران حمایت می‌کند.

شعار سال: مصطفی پورامیدی در نشست صمیمی با صنعت‌گران شهرستان آبیک که ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات مرکز رشد پارک علم و فناوری مؤسسه آموزش عالی غیاث‌الدین جمشید کاشانی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ذات کار امور مالیاتی، أخذ مالیات است که شاید برخی از این موضوع خوششان نیاید اما تکلیفی بوده که بر عهده اداره‌کل امور مالیاتی استان نهاده شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد درآمدهای هر استانی اتکا به درآمدهای مالیاتی است، افزود: در استان قزوین به هر قیمتی این درآمدها را محقق نمی‌کنیم و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات صنعت به کار می‌بندیم گرچه با موانع و محدودیت‌های قانونی هم مواجه هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: از کمبود نقدینگی، تحریم و وجود رکود واحدهای صنعتی مطلع هستیم و با گوشت، پوست و استخوان این مسائل را احساس می‌کنیم.

پورامیدی اضافه کرد: کارکنان اداره‌کل امور مالیاتی استان قزوین به طور شبانه‌روز پای کار بوده و برای خدمت به مردم کمر همت بسته‌اند اما مدعی هم نیستیم که نقص نداریم.

وی خاطرنشان کرد: برای معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین یک تا شعاع 120 کیلومتری از تهران و 30 کیلومتری از مرکز استان قزوین باید رعایت شود که مرجع قانونی این موضوع، معاونت راهداری وزرات راه و شهرسازی است.

این مسؤول تصریح کرد: برای معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی نمی‌توانیم حکم صادر کرده و نسبت به صورت جلسه و تصویب آن اقدام کنیم چراکه مرجع صلاحیت معاونت وزارت راه و شهرسازی باید این موضوع را تأیید کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین افزود: این اداره‌کل تا جایی که محدودیت قانونی وجود نداشته باشد از صنعت‌گران حمایت می‌کند.

پورامیدی با ذکر اینکه فرهنگ مالیاتی در کشور نهادینه نشده، ادامه داد: نسبت مالیات به بودجه در کشور بین 50 تا 55 درصد است اما در کشورهای توسعه‌یافته بیش از 95 درصد بوده و هزینه‌های جاری از مالیات تأمین می‌شود.

وی ارزش‌افزوده را ظرفیتی مهم ذکر و اضافه کرد: در حوزه ارزش‌افزوده کارهایی ابتر مانده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از بخش مالیات 197 میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان قزوین واریز شده است در حالی که بودجه استان، 50 میلیارد تومان بوده که 30 میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اذعان کرد: خط قرمز این اداره‌کل ، تکریم ارباب رجوع بوده یعنی اگر مؤدی نباشد نشستن پشت میز ابتر است.

پورامیدی افزود: از اینکه صنعت‌گران دل پردردی دارند، آگاهی داریم و می‌دانیم که ولی‌نعمت ما هستند گرچه محدودیت‌هایی داریم اما هر کاری از دست ما برآید، برای آنان انجام داده و کوتاهی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال 94 هیچ‌گونه تشخیص نشده‌ای نداریم و اگر هم وجود داشت، تاکنون فعال شده‌ است.

این مسؤول اضافه کرد: تا جایی که امکان داشته باشد نسبت به تقسیط مالیات مؤدیان اقدام لازم انجام می‌شود اما منوط به این است که 167 اجازه این کار را بدهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کد مطلب: 13960724000045، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین