پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از آماده شدن بسته اقتصادی پنج میلیارد دلاری برای استفاده از فاینانس خارجی در پسابرجام خبر داد.

شعارسال: محمد حاج رسولی ها به ویژه برنامه های این شرکت در پسابرجام اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی شرکت مدیریت منابع آب ایران، استفاده از ظرفیت فاینانس کشورهای خواهان حضور در بازار بزرگ ایران است.

فاینانس به معنی تامین منابع مالی طرح های تولیدی توسط موسسه های مالی مانند بانک هاست که بازپرداخت آنها به اعتباردهنده توسط شرکت های بیمه اعتبار صادرات تضمین می شود.

وی گفت: شرکت مدیریت منابع آب ایران، استفاده از قابلیت ها و توانمندی های نرم افزاری و سخت افزاری شرکت های خارجی را در پسابرجام دنبال می کند که در مورد نخست (نرم افزاری)، کمتر وابسته به مشکلات مالی ناشی از تحریم بوده است.

حاج رسولی ها تصریح کرد: بسته های این شرکت در بحث سازه ای و سخت افزاری در بخش های تامین مالی، شبکه ها و نیروگاه های برقابی به ارزش حدود پنج میلیارد دلار برای استفاده از ظرفیت فاینانس کشورهای خواهان حضور در بازار ایران آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران پس از چین و ترکیه به عنوان سومین کشور برتر در حوزه سدسازی مطرح بوده و از فناوری روز دنیا برخوردار است؛ بنابراین در این زمینه درخواستی از کشورهای خارجی نداشته ایم.

پیشتر وزیر نیرو اظهار کرده بود، تاکنون به دلیل وجود تحریم ها، شرکت های خارجی امکان حضور در ایران را نداشتند و با اجرایی شدن برجام، برخی شرکت های داخلی نگران آینده اند؛ وی به شرکت های داخلی اطمینان داد که وزارت نیرو رفتار یکسانی با دو طرف خواهد داشت.

حمید چیت چیان گفته بود، فراهم شدن شرایط انتقال فناوری های جدید و امکان در اختیار گرفتن بخشی از بازار کشورهای خارجی ، به عنوان اولویت های وزارت نیرو است.

به گفته وی، شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران باید سهمی به شرکت های ایرانی در بازارهای برون مرزی اختصاص بدهند تا سبب شود، شرکت های داخلی از شرایط بهتری در پسا برجام برخوردار شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 6 بهمن 1394، کدمطلب: 81935743 (5123856)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین