پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 10 کانون تولید ریزگرد در سطح استان سمنان وجود دارد که عامل اصلی آلودگی هوای این استان هستند.

شعار سال: امامعلی فیروزپور معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره وضعیت آلودگی هوا در سطح استان گفت: استان سمنان به علت قرار داشتن در مسیر ترانزیت و تردد زیاد خودروها در این مسیر با آلودگی تولید شده توسط خودروها مواجه است.

جریمه 50 هزار تومانی برای خودروهای آلاینده

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در ادامه افزود: سهم خودروها در آلودگی هوای استان به طور دقیق مشخص نیست چراکه به میزان تردد روزانه آن ها در این مسیرها بستگی دارد اما تقریبا 40 درصد آلودگی ها را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه قانون لایحه هوای پاک مصوب و به پلیس راهور نیز ابلاغ شده است، گفت: در حال حاضر تمامی خودروهایی که معاینه فنی ندارند، روزانه 50 هزار تومان از سوی پلیس راهور جریمه می شوند و باید حتما برگه معاینه فنی را به همراه داشته باشند.

ریزگردها و کارخانه های گچ عوامل اصلی آلودگی هوای استان سمنان

فیروزپور ریزگردها را یکی دیگر از عوامل آلودگی هوا در سطح استان سمنان دانست و افزود: سمنان استانی کویری است و تحت تاثیر شعاع جوی قرار دارد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین تصریح کرد: کوچکترین وزش باد در این استان باعث ایجاد ریزگرد و آلودگی هوا می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ گونه آلودگی که منجر به وضعیت ناسالم در شهرستان سمنان شود نداشتیم، گفت: در سال گذشته هوای گرمسار چهار روز ناسالم بود که علت آن انتقال ریزگردها و آلودگی های تهران به این شهرستان بود.

فیروزپور با اشاره به وجود 10 کانون ریزگرد در سطح استان سمنان گفت: در جنوب سمنان، عبدالله آباد، سرخه، آرادان، دامغان، جنوب گرمسار و... کانون طبیعی ریزگرد وجود دارد که آلودگی هوای استان را به دنبال دارد.

معاون حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار کرد: این کانون ها با تولید ریزگرد در مناطق کویری و بیابانی استان، هوای شهرهای مختلف این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

وی به آلودگی‌های ناشی از معادن گچ در استان اشاره کرد و گفت: معضلات آلودگی در این استان دپوی حاصل از کارخانه های گچ است.

فیروزپور افزود: با اعلام به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و منابع طبیعی استان قرار بود که زمینی را برای دپوی گچ مشخص کنند تا این کارخانجات بیش از اندازه ظرفیت خود دپو نداشته باشند.

فعالیت دو ایستگاه سنجش آلودگی در استان سمنان/ راه اندازی ایستگاه سنجش شاهرود در صورت تامین اعتبار

وی با بیان اینکه سه ایستگاه سنجش آلودگی در سطح استان وجود دارد، گفت: دو ایستگاه در شهرستان های گرمسار و سمنان فعال است و با تخصیص اعتبار لامز، ایستگاه شاهرود هم راه اندازی خواهد شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین تصریح کرد: تجهیزات ایستگاه سنجش شاهرود آماده است و در صورت تامین اعتبار این ایستگاه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

فروسیلیس در حال تعمیر است

فیروزپور در خصوص آلایندگی کارخانه فروسیلیس در سمنان گفت: فروسیلیس از خردادماه تعطیل شده است وبا توجه به آلودگی، مدیران آن در حال تعمیر و نوسازی تجهیزات خط تولید قبلی هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مرآت، تاریخ انتشار 24 آبان 96، کد مطلب: 142991، www.meraatnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین