پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۱۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
اولین رئیس‌جمهور دولت اسلامی افغانستان با بیان اینکه محبت اهل بیت جز سرمایه‌های اصلی اهل تسنن است، گفت: اهل سنت نیز با دشمنان اهل بیت دشمن هستند.

شعارسال : در اجلاس جهانی محبان اهل بیت صبغت‌الله مجددی اولین رئیس‌جمهور دولت اسلامی افغانستان در اظهارات خود محبت اهل بیت را از شروط اصلی ارتباطات اهل تسنن دانست.

رئیس جمهور سابق افغانستان در ابتدای سخنان خود با قدردانی از مقام معظم رهبری و دکتر ولایتی برای برگزاری این اجلاس تاکید کرد: کسانی که فاقد محبت اهل بیت هستند داخل اهل جماعت به شمار نمی‌روند و طریقه صحابه پیغمبر را ترک کرده‌اند.

وی ادامه داد: اهل سنت بلاشک از محبان اهل بیت هستند و به دوستی پیامبر(ص) همه صحابه کرام فتوای وجوب دادند. محبت اهل بیت نزد اهل سنت جزء ایمان است.

مجددی با بیان اینکه محبت اهل بیت جزء سرمایه‌های اصلی اهل تسنن است، توضیح داد: اهل سنت نیز با دشمنان اهل بیت دشمن هستند و با توجه به روایاتی که از پیامبر درباره محبت امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نقل شده است دشمنی با دشمنان این سه بزرگوار از ضروریات ارتباطات اهل تسنن است.

رئیس جمهور سابق افغانستان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: اتحاد مسلمین یک امر ضروری است و گروه‌های تکفیری مانند داعش از اهل سنت به حساب نمی‌آیند. گروه‌های تکفیری در زمان فعلی همانند خوارج در امت اسلام محسوب می‌شوند و مسلمانان واقعی در عصر فعلی مامور به رعایت وحدت هستند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار:1آذر 1396، کدخبر: 308761،www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Bulgaria
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
جامعه ما و اهل سنت با دست به دست هم دادن می تونن ارمان های اسلام رو در کل دنیا نهادینه کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین