پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۹۴۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
هنگامی که در ایستگاه مترو بازار پیاده می شوید ناگزیر همراه سیل جمعیت به طرف درب های خروجی کشانده می شوید. درب هایی که مشخص نیست کدام مربوط به خروج است و کدام مربوط به ورود. اما همه مشکل بدین جا ختم نمی شود. ایستگاه بازار یکی از شلوغ ترین و کلیدی ترین ایستگاه های مترو تهران است که مسافرین آن از نداشتن پله برقی رنج می برند

شعارسال:هنگامی که در ایستگاه مترو بازار پیاده می شوید ناگزیر همراه سیل جمعیت به طرف درب های خروجی کشانده می شوید. درب هایی که مشخص نیست کدام مربوط به خروج است و کدام مربوط به ورود. اما همه مشکل بدین جا ختم نمی شود. ایستگاه بازار یکی از شلوغ ترین و کلیدی ترین ایستگاه های مترو تهران است که مسافرین آن از نداشتن پله برقی رنج می برند.

این‌که چرا ایستگاه متروی بازار که یکی از کلیدی‌ترین ایستگاه‌های متروی تهران است هنوز پله‌برقی ندارد، پرسشی است که جوابش به سال‌های دور باز می‌گردد. زمانی که این ایستگاه طراحی و ساخته شده آنقدر که افتتاح و بهره‌برداری از این ایستگاه در اولویت بوده، توجه به زیرساخت‌های رفاهی لازم که یکی از آنها پله‌برقی است مورد توجه مدیران وقت نبوده است و این روزها البته دامنه مشکلات ناشی از این نقص در طراحی گریبان مدیریت ایستگاه را هم گرفته است. آنقدر که در روزهای شلوغ آخر‌سال دو نفر از ماموران مترو جلوی دو خروجی ایستگاه ایستاده‌اند تا مسافران را هدایت کنند.

در سال های گذشته متولیان امر مدیریت شهری توجه به بحث تکمیل ایستگاه های مترو کرده اند اما نتوانستند گره ای حل کنند. بر این اساس برخی نمایندگان مردم در شورای شهر قول رفع نواقص داده بودند. امری که تا کنون محقق نشده است. محسن سرخو، عضو شورای شهر چهارم در این ارتباط عنوان کرده بود" ایستگاه‌هایی که مشکل دارند به‌هرحال باید ساماندهی شوند و طراحی آنها مورد تجدیدنظر قرار گیرد. برای این اقدام باید مشاوران طرح‌های توسعه برای این ایستگاه‌ها آماده کنند و بعد هم می‌توان برای آن اعتباری در نظر گرفت که کار اجرایی شود."

تا به امروز مشکل ایستگاه مترو بازار و تامین این اعتبارات که مسئولین وعده داده بودند محقق نشده است؛ اما با تمام این تفاسیر، روزانه صدها نفر به ناچار از مترو برای جابه جایی استفاده می کنند که اکثر آنان افراد میانسال و مسن هستند که جهت خرید به بازار بزرگ تهران می آیند و نیاز به رفع مشکلات این ایستگاه مورد توجه شهروندان قرار گرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تیتر شهر، تاریخ انتشار1آذر 96،کدخبر: 55989، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین