پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
این طرح چند روز قبل در جریان بازدید حمیدرضا تشیعی معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از مدیران از روستای هجین بردسیر بررسی شد.


شعارسال : این طرح تحقیقاتی در مقیاس آزمایشگاه اجرا شده و در روستای هجین بردسیر در مرحله اجرای آزمایشی است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تحقیقاتی سالم سازی آب آشامیدنی با استفاده از فناوری نانو که توسط یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان طراحی شده است صنعت آب شرب متحول خواهد شد.

وی از دکتر دره زرشکی به عنوان مجری این طرح نام برد و گفت: طرح این محقق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاییدیه گرفته و منتظر تاییدیه های بعدی برای استفاده در حجم گسترده تری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان افزود: این طرح چند روز قبل در جریان بازدید حمیدرضا تشیعی معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از مدیران از روستای هجین بردسیر بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور از طرح بررسی امکان استفاده از ورق های FE2O3 برای جذب آنیون و کاتیون های مضر از آب شرب بازدید کرد که مورد تحسین وی قرار گرفت.

رشیدی گفت: در این بازدید اعلام شد این طرح بعد از دریافت چند تاییدیه نهایی و تکمیل فرایندهای آزمایشگاهی می تواند قابلیت اجرا بویژه در روستاهای کوچکتر را پیدا کند تا در آینده از اجرای این گونه طرح ها در حجم گسترده حمایت شود.

وی افزود: در این طرح با استفاده از پودر نانو کربن اکتیو مغناطیس شده جریان آب سالم سازی شده و مواد مضر و املاح غیرمجاز آب بدون تغییر در ترکیب آب از آن جدا می شوند.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان با بیان اینکه با اجرای این طرح کیفیت آب ارتقا می یابد گفت: به علت کم هزینه بودن طرح و از طرفی بومی بودن آن، از اجرای طرح حمایت می کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت تابناک کرمان ، تاریخ انتشار یکشنبه 29 شهریور 1394 ، کد مطلب :97630 : www.tabnakkerman.ir

خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین