پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا و سیدمحمد موسوی، سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد.

شعار سال: محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک هفته‌ی وحدت و ایام ولادت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، به زمین‌لرزه‌ هجدک راور اشاره کرد و گفت: خوش‌بختانه زلزله‌ی اخیر خسارت جانی در پی نداشت که نشان می‌دهد پس از زلزله‌ی سال 83 زرند، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به‌خوبی انجام گرفته است.

وی به زمین‌لرزه‌ اخیر کرمانشاه هم اشاره کرد و با بیان این‌که به‌دلیل مشکلات مردم در این استان، 20 هزار کانکس برای اسکان مردم فراهم شده است، گفت: با توجه به این‌که کرمان نیز روی گسل زلزله قرار دارد، پیشنهاد می‌شود درباره‌ی ساخت اتاق ایمن در خانه‌های حیاط‌دار شهروندان کرمانی که بیش‌تر قدیمی و غیرمقاوم هستند، کار کارشناسی انجام گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: در این زمینه باید از سوی شورا و شهرداری مشوق‌هایی در صدور پروانه و سایر موارد برای شهروندان در نظر گرفته شود.

فرشاد در عین حال تأکید کرد: این موضوع باید در کمیسیون‌های عمران و حمل‌و‌نقل و معماری و شهرسازی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال پاسخ مثبت استعلام شهردار منتخب کرمان، ازسوی اداره‌کل اطلاعات استان

وی هم‌چنین با اشاره به تأخیر در صدور حکم شهردار منتخب کرمان، عدم صدور حکم شهردار کرمان را شایعه دانست و با بیان این‌که تأخیر در صدور حکم شهردار کرمان مطابق قانون نیست، گفت: در این‌باره ساعت چهار عصر امروز با وزارت کشور تلفنی تماس گرفتم که بیان کردند پاسخ مثبت استعلام آقای عالم‌زاده، شهردار منتخب کرمان، از اداره‌کل اطلاعات استان کرمان به وزارت اطلاعات ارسال شده، اما هنوز از وزارت اطلاعات به وزارت کشور ارسال نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان اظهار امیدواری کرد تا پایان هفته‌ی جاری یا اوایل هفته‌ آینده، حکم شهردار منتخب کرمان صادر شود.

در ادامه، رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

آموزش گردشگری 150 نفر از رانندگان تاکسی

محمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا، با اشاره به زمین‌لرزه‌ی اخیر هجدک گفت: پیام زمین‌لرزه این بود اگر مقاوم‌سازی کنیم، می‌توانیم از زلزله به سلامت عبور کنیم.

وی با تأکید بر این‌که باید مردم را نسبت به مقاوم‌سازی تشویق کنیم، گفت: باید ازسوی شورا و شهرداری مشوق‌هایی در نظر بگیریم تا مردم بناهای قدیمی را مقاوم‌سازی کنند.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا به بررسی موضوع گردشگری در نشست این کمیسیون اشاره کرد و گفت: خوش‌بختانه گردشگری مسیر خود را به‌خوبی پیدا کرده و در همین راستا بخش خصوصی و مردم به سمت بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تبدیل آن‌ها به بناهای اقامتی حرکت کرده‌اند.

معین‌زاده میرحسینی به آموزش گردشگری 150 نفر از رانندگان تاکسی توسط شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در نشست کمیسیون تأکید شد آموزش رانندگان تاکسی ادامه پیدا کند.

وی بر پیگیری برای خواهرخواندگی کرمان با یکی از شهرهای بزرگ دنیا نیز تأکید کرد.

همکاری انجمن حمایت از حیوانات و شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز با اشاره به نگرانی شهروندان از حضور سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در شهر گفت: با همکاری انجمن حمایت از حیوانات بدون صاحب و شهرداری کرمان، مکانی در محدوده‌ی سایت لندفیل شهرداری برای جمع‌آوری و نگه‌داری سگ‌های بدون صاحب آماده شده است؛ بنابراین، جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در شهر کرمان سرعت بیش‌تری خواهد گرفت.

وی هم‌چنین با بیان این‌که برخی افراد زمین‌های خود را گودبرداری و سپس رها می‌کنند که این اقدام موجب وقوع خطراتی برای شهروندان می‌شود، گفت: پیشنهاد می‌شود شورا مصوبه‌ای داشته باشد مبنی بر این‌که شهرداری به استناد ماده 110 قانون شهرداری‌ها با مالکانی که زمین‌های خود را گودبرداری و سپس رها می‌کنند، برخورد کند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا افزود: براساس ماده 110 قانون شهرداری‌ها، در صورتی که مالک پس از گودبرداری، اقدامی انجام ندهد، شهرداری ابتدا به مالک اخطار می‌دهد تا طی مدت دو ماه نسبت به ادامه‌ ساخت‌وساز اقدام کند؛ در غیر این‌صورت شهرداری با تصویب شورای اسلامی شهر، هرگونه اقدام لازم را انجام خواهد داد و هزینه‌ اقدامات انجام‌شده را به اضافه‌ی 10 درصد از مالک دریافت می‌کند.

سیدمحمد موسوی، سرپرست شهرداری کرمان نیز در این رابطه گفت: مالک موظف به ایمن‌سازی است؛ در غیر این صورت مسئول خسارات وارده خواهد بود.

وی افزود: مصوبه‌ شورا در این‌باره تأکیدی خواهد بود تا مشکلات موجود کم‌تر شود.

وی هم‌چنین در رابطه با ساخت غسال‌خانه توسط مؤسسه‌ی عسکریه در آرامستان جدید گفت: پیشنهاد می‌شود از مسئولان مؤسسه‌ی عسکریه دعوت و درباره‌ی پروژه‌های این مؤسسه در کرمان گفت‌و‌گو شود.

تعداد تلفات جاده‌های کرمان برابر با تعداد کشته‌های زلزله‌ کرمانشاه

علی بهرامی، نایب‌رییس و رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا از حضور حامیان ایمنی راه‌ها در نشست این کمیسیون در هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: تعداد افرادی که در شش‌ماهه‌ی نخست امسال در جاده‌های استان کشته شده‌اند، با تعداد کشته‌های زمین‌لرزه‌ی کرمانشاه برابر است؛ ضمن این‌که علی‌رغم این‌که تعداد کشته‌های جاده‌ها در کشور 5.3 کاهش داشته، اما شاهد افزایش این آمار در استان کرمان بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به این‌که تلفات جاده‌ای تأثیرات منفیِ اجتماعی به‌ویژه در مرکز استان خواهد داشت، باید در این‌باره چاره‌‌ای اندیشیده شود.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا روز جهانی معلولان را نیز تبریک گفت و بیان کرد: اگر در سطح جهان نامی از استان کرمان برده می‌شود، به‌دلیل تلاش‌های ورزش‌کاران معلول این استان در مسابقات مختلف ورزشی ازجمله پارالمپیک است که جای قدردانی دارد.

اجرای طرح اتاف درباره‌ی آرامستان جدید

بهرامی هم‌چنین با اشاره به ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌های شهری توسط دانشگاه شهید باهنر گفت: با توجه به این‌که در جابه‌جایی آرامستان به الزام رسیده‌ایم، به پیشنهاد شهرداری ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی آرامستان جدید به دانشگاه باهنر واگذار می‌شود.

وی هم‌چنین با تأکید بر این‌که شهرداری نباید در زمینه‌ی مقاوم‌سازی ساختمان‌هایی که مقاوم نیستند، کوتاهی کند، گفت: در این رابطه باید مشوق‌هایی برای شهروندان در نظر بگیریم.

آمادگی کامل شهرداری هنگام وقوع بحران‌ها ازجمله زلزله

بهرامی هم‌چنین این پرسش را مطرح کرد که آیا شهرداری کرمان برای پسازلزله آمادگی دارد که موسوی، سرپرست شهرداری کرمان به وجود مدیریت بحران در شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: هم‌چنین در هنگام بحران، وظایف همکارانم در شهرداری مشخص است و در شهرداری آمادگی کامل در بحران‌ها وجود دارد.

در ادامه، به پیشنهاد منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حقوقی و حاشیه‌نشینی، مقرر شد از آقای علوی، رییس مدیریت بحران شهرداری کرمان، برای ارایه‌ توضیحاتی در صحن علنی شورا درباره‌ اقدامات انجام‌گرفته در این مدیریت دعوت شود.

هم‌اکنون، در آسیب‌پذیرترین ساختمان کرمان نشسته‌ایم

محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با اشاره به زلزله‌ اخیر گفت: هم‌اکنون، در شرایطی درباره‌ی مقاوم‌سازی ساختمان‌ها صحبت می‌کنیم که خودمان در ساختمان خانه‌ی شهر، به‌عنوان آسیب‌پذیرترین ساختمان کرمان، نشسته‌ایم.

وی با تأکید بر مقاوم‌سازی خانه‌های قدیمی در شهر کرمان بیان کرد: دولت پس از زلزله، میلیاردها تومان هزینه می‌کند؛ درحالی‌که باید پرداخت وام‌های ارزان‌قیمتِ مقاوم‌سازی ازسوی دولت استمرار داشته باشد تا ضمن هزینه‌ کم‌تر، از فاجعه‌های انسانی هم جلوگیری شود.

شهرداری موظف به اجرای حکم کمیسیون ماده 100 است

رامین ارجمند کرمانی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با بیان این‌که متأسفانه با افرادی که ضوابط قانونی را در ساخت‌وساز رعایت نمی‌کنند، براساس قانون برخورد نمی‌شود و به‌دلیل رعایت حال شهروندان، با متخلفان مدارا می‌کنیم، گفت: به‌طور مثال برخی شهروندان بدون رعایت مقررات ساخت‌و‌ساز با سقف شیروانی، یک طبقه به خانه‌های خود اضافه می‌کنند و سپس با در نظر گرفتن جریمه‌ای توسط کمیسیون ماده 100، شهرداری به این افراد پایان‌کار می‌دهد.

در ادامه، موسوی سرپرست شهرداری کرمان در این‌باره گفت: در جایی که داخل ملکی ساخت‌و‌ساز می‌شود، نیروهای شهرداری نمی‌توانند وارد ملک شده و جلوی ساخت‌و‌ساز را بگیرند و در این رابطه سازوکار لازم را در اختیار نداریم.

وی درخصوص آرای کمیسیون ماده 100 نیز گفت: وقتی کمیسیون ماده 100 به اخذ جریمه و صدور پایان‌کار حکم صادر می‌کند، شهرداری موظف است حکم را اجرا کند.

تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات مالی شهرداری

حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با اشاره به مشکلات مالی شهرداری، وصول مطالبات معوق، تدوین بودجه‌ی منطقی برای شهرداری، کنترل و کاهش هزینه‌های شهرداری و حرکت به‌سمت درآمدهای پایدار را از جمله برنامه‌های این کمیسیون و شهرداری، برای حل مشکلات مالی شهرداری دانست.

وی تهیه‌ گزارش جامع از بودجه‌ی سنوات اخیر شهرداری را ضروری دانست و گفت: در کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا مقرر شد کارگروهی با عضویت مدیران مالی شهرداری در کمیته‌ی بررسی وضعیت درآمدی شهرداری تشکیل شود تا آخرین وضعیت برای تصویب بودجه‌ سال آینده تحلیل و جمع بندی شود.

وی با بیان این که بهتر است از ظرفیت‌های بیرون از شهرداری استفاده شود، افزود: ضمن وصول مطالبات معوق شهرداری، باید با ایجاد درآمدهای منطقی و پایدار، به سمت افق روشن‌تر پیش برویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری کرمانشهر آنلاین، تاریخ انتشار 12 آذر 96، کد مطلب: 28329، www.kerna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین