پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
به همت یدالله مبارکی دانشجوی رودباری اولین کتابخانه کپری جهان در روستای چاه گمشاد زهکلوت شهرستان رودبارجنوب راه اندازی شد.

شعار سال: کپر، بخش جدا نشدنی از میراث معنوی منطقه زهکلوت و شهرستان رودبار جنوب به شمار می رود که به صورت کاملا سنتی و با شاخ و برگ درخت نخل ساخته می شود و در گرمای طاقت فرسای کویر، جایی خنک است.

کپر، بخشی از سنت و فرهنگ اقوام ایرانیست که اگر چه دوران آن به سر رسیده، اما هنوز برخی از مردمان در نقاطی کشور از آن بهره می گیرند.

در همین راستا یدالله مبارکی دانشجوی زهکلوتی برای لبیک گفتن به فرامین مقام معظم رهبری برای ترویج کتاب و کتابخوانی با استفاده از فرهنگ بومی منطقه جنوب کرمان اولین کتابخانه کپری جهان را در روستای چاه گمشاد بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب ساخت و همزمان با روز دانشجو آن را افتتاح کرد.

در منطقه ای مانند جازموریان، ما شاهد هستیم که حتی مدرسه در داخل کپر تشکیل می شود و در نهایت، کپر را باید نماد سنت و فرهنگ دانست و نه محرومیت. آن چه نماد محرومیت است، عدم توجه به ظرفیت های فرصت آفرین در کپر و عدم آشنایی با فرهنگ اقوام ایران به شمار می رود.

در ادامه فیلمی از نحوه ساخت و راه اندازی اولین کتابخانه کپری جهان را می بینید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت رودبار ما، تاریخ 17 آذر 96، کد مطلب: 45962: www.roodbarema.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین