پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به کمبود امکانات خدمات دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: شورای گسترش بدون توجه به فضای خدمات دانشجویی با مجوز جدید واحد دانشگاهی موافقت نکند.

شعار سال: مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مراسم افتتاحیه پروژه‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: در چهار سال اخیر دانشگاه امیرکبیر همت جدی در بحث افزایش خدمات دانشجویی در کنار توسعه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی داشته است در طول این مدت هم شاهد افزایش سرانه خوابگاه ها، تغذیه و تربیت بدنی بودیم و هم چنین خدمات رسانی در بخش دانشجویی در این دانشگاه بهبود پیدا کرده است.

وی افزود: استفاده از فناوری اطلاعات برای ارتباط با دانشجویان یکی از موثرترین راهکاری است که می‌تواند هم ارتباط دانشجو با مسئولین دانشگاه را افزایش دهد و مانع رسیدن برخی اطلاعات غلط به دانشجویان شود.

صدیقی خاطر نشان کرد: به علت گسترش بی رویه واحدهای دانشجویی و دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر خدمات رسانی در بخش رفاهی در دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرده است وقتی واحد‌ها بدون تدبیر امکانات افزایش پیدا می‌کنند از سهم بودجه دانشگاه‌های اصلی کاسته می‌شود و به بقیه واحد‌ها تخصیص داده می‌شود. همین کمبودهای جدی باعث شده که در چهار سال اخیر این رویه توقف پیدا کند و بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یادآور شد: با تلاش هایی که صورت گرفته فضای خوابگاهی رشد پیدا کرد و سایر فضاهای دانشگاهی نیز تجهیز بهتری شد، اما باید تلاش بیشتری شود تا خدمات بیشتری به دانشجویان ارایه شود برای رسیدن به فضا و شرایط مطلوب فاصله داریم و نیاز است اهتمام بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به بودجه ۹۷ گفت: امکان هایی در بودجه ۹۷ برای ساخت خوابگاه فراهم کردند که صندوق رفاه می‌تواند به بخش خصوصی کمک کند خوابگاه‌های جدید ساخته شوند.

صدیقی با اشاره به سرانه ورزشی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه امیرکبیر در این بخش تلاش خوبی داشته، اما سرانه ورزشی باید به یک و نیم متر مربع برای هر دانشجو برسد، اما در این زمینه هنوز موفق نبوده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با توصیه به شورای گسترش وزارت علوم گفت: تاکید ما این است که شورای گسترش مجوز واحدهای جدید دانشگاهی را بدون توجه به فضای خدمات دانشجویی صادر نکند و نسبت به این مسئله جدیت داشته باشد.

وی در خصوص ایجاد رستوران‌های مختلف در دانشگاه‌ها نیز گفت: در برخی دانشگاه رستوران‌ها ایجاد شده و استقبال خوبی توسط دانشجویان صورت گرفته که ۳۵ درصد دانشجویان به این سمت گرایش پیدا کردند و باید این مسئله در سایر دانشگاه‌ها نیز دنبال شود و خدمات بیشتری به دانشجویان ارایه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 22 آذر 96، کد مطلب: 652625: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین