پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۹۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اساتید باید الگوی اخلاقی برای دانشجویان و مردم باشند و باید همیشه اخلاق مقدم بر علم و تعهد مقدم بر تخصص باشد.

شعار سال: مراسم تجلیل از مقام علمی حسین شایقی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل و عضو هیأت علمی دانشگاه محقق با حضور مسئولان استانی و جمعی از نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان مراسم تقدیر از پروفسور حسین شایقی را برگزار می‌کنند، گفت: ۲۹ نفر عضو هیات علمی با مرتبه استادی در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد که برای ارتقای علمی دانشگاه زحمات زیادی کشیده اند.

صادقی با بیان اینکه شایقی در سن ۴۱ سالگی به مقام استاد تمامی رسید، اظهار داشت: افتادگی و تواضع از ویژگی‌های شایقی است که نشان می‌دهد وی علاوه بر مسائل علمی به اخلاقیات هم توجه دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: اساتید باید الگوی اخلاقی برای دانشجویان و مردم باشند و باید همیشه و در همه حال اخلاق مقدم بر علم و تعهد مقدم بر تخصص باشد.

اساتید باید الگوی اخلاقی برای دانشجویان و مردم باشند

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: امام خمینی(ره) از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب نام بردند و دکتر شایقی نیز یکی از همین ذخایر انقلاب است.

حسنی با اشاره به اینکه شایقی جزو افتخارات استان و کشور است، افزود: یک جوان فاخر و دانشمند که به چنین مقام علمی رسیده است افتخار ملی محسوب می‌شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: جوانان کشور امروز به جایی رسیده اند که در دنیا حرف اول را می‌زنند و این افراد خادم نظام و انقلاب هستند.

اساتید باید الگوی اخلاقی برای دانشجویان و مردم باشند
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم با بیان اینکه شایقی غرور استان را احیا کرد، گفت: این ثروت علمی توسط مردم استان و عشایر شایسته مغان پرورش داده شده است.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه تجلیل از عالم حرکت شایسته‌ای است، افزود: تمامی بدبختی‌های ما از عقب ماندگی علمی است چرا که از تولید دانش جهانی محروم بوده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات بین المللی امروز ما نشات گرفته از عقب ماندگی علمی است و رمز حاکمیت ما در گرو پیشرفت‌های علمی است به همین جهت مقام معظم رهبری بر شرکت‌های دانش بنیان تاکید دارند.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ سلسله و پادشاهی به اندازه جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت علمی کشور کمک نکرده است اظههار داشت: از نظر علمی خیانت‌های بزرگی به کشور شده ولی اکنون قدرت علمی کشور به حد اعجاز رسیده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 27آذر 96، کدمطلب:۶۵۳۷۱۴، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین