پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۰
مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان اعلام کرد: علت ریزش طاق میدان توحید کرمان توسط میراث فرهنگی در دست بررسی است.

شعار سال: مهدی افضلیمسئول روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمانگفت: علت ریختن طاق رواق ضلع جنوبی میدان توحید(ارگ) کرمان در دست بررسی است.

وی افزود: سه علت در این فروریزش طاق میدان مطرح است یکی وقوع زمین لرزه های متعدد اخیز وسست شدن ستون این طاق می باشد که پس لرزه 3.9 ریشتری دیروزدرنهایت موجب ریختن طاق شده باشد.

وی تصریح کرد: علت دومی که مطرح شده و درحال بررسی است تعمیر سقف این طاق که توسط شهرداری آجر فرش شده است وفشار سنگینی آن به ستون طاق باعث ریزش باشد، که این موضوع نیز در حال بررسی بیشتر است.

افضلی با اشاره به اینکه پروژه صاروج پارس در محل گودال خشت مال های سابق درحال اجرا است اظهار کرد:علت دیگری که مطرح است اینکه بدلیل حذف مغازه های پشت این طاق ها درجوار پروژه صاروج پارس وخالی شدن پشت این طاق ها علتفروریختن بنای طاقباشد.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان گفت: در هر صورت این بنا متعلق به دوره پهلوی اول بوده ونیاز به تعمیراتی داشته است وعلت ریختن آن هم اکنون توسطکارشناسان میراثدر حال بررسی میدانی است.

وی از تعمیر این طاق تاریخی در آینده نزدیک خبرداد.

طاق ضلع جنوبی میدان تاریخی توحید کرمان همزمان با زلزله 3.9ریشتری ظهر دیروز فروریخت وخسارت جزئی به برخی خودروهای پارک شده در کنار بنا وارد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 29آذر 96، کدمطلب:۶۳۶۷۶۷۷، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین