پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
دکتر احمدی نژاد پیشنهاد کرده است که آقای آملی لاریجانی از سمت خود استعفا کند و اگر چنین امری حادث نشود، برای بازگرداندن اعتبار قوه قضاییه، راه دیگری جز درخواست از رهبر معظم انقلاب برای برکنار کردن وی از ریاست قوه قضاییه باقی نخواهد ماند.

شعار سال: علی اکبر جوانفکر در کانال تلگرامی خود نوشت:

انتظار این بود که آقای آملی لاریجانی دلایل و مستندات خود را برای به کار بردن عناوین مجرمانه علیه دکتر احمدی نژاد و همکارانش به افکار عمومی ارائه می کرد تا صلاحیتش برای باقی ماندن در جایگاه ریاست قوه قضاییه زیر سئوال نرود اما باتلاقی که وی در آن پا گذاشته است ، او را خواهد بلعید.

آقای آملی لاریجانی در یک دیدار خصوصی که در دفتر کار خود با جمعی از اعضای تشکل ها و اتحادیه های دانشجویی داشت، از عناوین فتنه گر ، منحرف و حامی بابک زنجانی علیه دکتر احمدی نژاد استفاده کرد و رئیس جمهور سابق نیز با برشمردن برخی از اصول قانون اساسی ، به وی 48 ساعت مهلت داد تا مستندات اتهامات خود را منتشر کند اما با سپری شدن این دوره زمانی ، اثبات شد که دست آقای آملی لاریجانی کاملا خالی است.

این اشتباه فاحش رویکردی در اتهام زنی به دیگران، صلاحیت آقای آملی لاریجانی را به عنوان یک فرد عادل و راستگو که از لوازم اصلی برای ریاست بر دستگاه قضایی است ، با چالش سنگینی مواجه کرده و ادامه حضور او را در این جایگاه ، به عنوان یک عمل غاصبانه وانمود ساخته است.

آقای آملی لاریجانی پیش از این بارها و به ناحق ، لفظ جریان انحرافی را به افراد خاصی نسبت داده و در لوای آن ، انواع اتهامات را نثار کسانی کرده است که آنها را نماد این عنوان مجرمانه می داند، اما او این بار تصور نمی کرد که در ادامه اتهام زنی هایش به یک دیوار سفت و سخت برخورد کند.

دکتر احمدی نژاد پیشنهاد کرده است که آقای آملی لاریجانی از سمت خود استعفا کند و اگر چنین امری حادث نشود، برای بازگرداندن اعتبار قوه قضاییه ، راه دیگری جز درخواست از رهبر معظم انقلاب برای برکنار کردن وی از ریاست قوه قضاییه باقی نخواهد ماند.

آقای آملی لاریجانی گفته است : حسب برخی گزارش‌ها ، بابک زنجانی مورد حمایت چهارتن از وزرای سابق و شخص رئیس جمهور پیشین بوده است. البته بنده به این گزارش‌ها یقین ندارم.

وقتی رئیس دستگاه قضایی به گزارش های دریافتی اطمینان ندارد ، با چه جراتی رئیس جمهور سابق و چهارتن از وزرای دولت قبل را به حمایت از بابک زنجانی متهم کرده است؟! با این وجود شاید انتشار این گزارش ها و فاش شدن ماهیت تهیه کنندگان آن، تا حدودی توجیه کننده اتهام زنی آقای آملی لاریجانی در این مورد خاص باشد.

عجیب است که آقای آملی لاریجانی وقتی به دکتر احمدی نژاد می رسد، برای تخریب شخصیت او و مخدوش کردن اعتبار و حیثیت دولتش متبوعش به هر گزارشی که حتی خودش به آن یقین ندارد، دست می یازد اما وقتی به آقای حسن روحانی می رسد حتی در موارد کاملا موثق نیز ، حقیقت را از چشم مردم دور نگه می دارد.

برای نمونه ، بابک زنجانی از پرداخت میلیاردها تومان به آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 پرده برداشته است اما آقای آملی لاریجانی در این باره گفته است که ما سخنان او را عین واقع نمی دانیم و ایشان حرف زیاد می زند و ادعا زیاد می کند.

با این رویکردی که رئیس دستگاه قضایی در پیش گرفته است ، آیا باز هم می توانند ادعا کنند که برخوردهایشان با دکتر احمدی نژاد ، آقای حمید بقایی و برخی افراد دیگر ، سیاسی و شخصی نیست؟

دستگاه قضایی در دوره ریاست آقای آملی لاریجانی ، اغلب بدون در اختیار داشتن مستندات کافی ، افرادی را تحت تعقیب قضایی قرار داده است. موارد مربوط به آقای حمید بقایی و بابک زنجانی از آن جمله است.

آقای آملی لاریجانی در این باره فاش ساخته است که قوه قضائیه زمانی سراغ این شخص رفت که مستندات کافی در مورد او به قوه قضائیه نداده بودند.

دستگاه قضایی تا کنون از دادن هرگونه گزارشی در باره وضعیت دارایی ها و اموال توقیف شده بابک زنجانی به مردم خودداری کرده است. این موضوع در باره پرونده مه آفرید امیرخسروی که به سه هزار میلیاردی معروف شده و گفته می شود ثروت او چندین برابر این رقم بوده نیز صدق می کند.

مردم می خواهند بدانند که ثروت مه آفرید خسروی به چه سرنوشتی دچار شده ، چه مقدار از این پول ها و در چه زمانی به حساب بیت المال واریز گردیده و مدیریت فعالیت های اقتصادی او نیز به چه کسانی سپرده شده است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبروان، تاریخ 30 آذر 96، کد مطلب: 13238935: www.khabarone.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین