پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از توزیع نامناسب بودجه کشور در حوزه خانواده، از تکمیل و افتتاح بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر در سال آینده خبر داد.

شعارسال:نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از توزیع نامناسب بودجه کشور در حوزه خانواده، از تکمیل و افتتاح بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر در سال آینده خبر داد.

به نقل از فارس استان تهران، ششمین جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر عصر امروز با حضور دو تن از نمایندگان مجلس، امام جمعه، فرماندار و مسؤولان ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: اسلامشهر ازجمله شهرستان‌هایی است که روزهای پرتلاش و پرکاری را طی می‌کند و روز به روز نسبت به گذشته از شرایط مناسب‌تری برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به زلزله اخیر استان تهران گفت: زلزله‌ای که تهران را قلقلک داد و خوشبختانه تلفات و خسارتی نداشت، به‌نوعی مانور واقعی زلزله بود و میزان آمادگی مجموعه مدیرانی که در مدیریت بحران مسئولیت دارند و باید سرحال و به‌روز باشند را در هر شهرستان مورد ارزیابی قرار داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی زلزله را تلنگری برای مسئولان شهری دانست تا نقاط ضعف و قوت مجموعه مدیریت خود را بشناسند و سعی در اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و افزایش میزان آمادگی در مواقع بحران داشته باشند و از مسؤولان شهری درخواست کرد تا گزارشی در این مورد به کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس اعلام کنند.

مافی با اشاره به مشکلات عمده شهرستان اسلامشهر، در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: ناوگان حمل و نقل اتوبوسی اسلامشهر از سال 86 اتوبوس‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرد و تا سال 89 این روند ادامه‌ یافته است؛ شرایط واگذاری هفت‌ساله بوده و شهرداری به ارائه خدمات می‌پرداخت که پس از پایان این مدت از ارائه خدمات سر باز زد و کاهش اتوبوس‌ها در سال 97 ما را با مشکل ریشه‌ای روبه‌رو خواهد کرد که در حال بررسی و رفع این معضل هستیم.

وی مورد پیگیری‌شده دیگر را عبور خط راه‌آهن تهران- جنوب از اسلامشهر دانست و گفت: مشکلات عدیده‌ای که در ایستگاه امیدیان ایجادشده و نیز مجاورت راه‌آهن با اماکن مسکونی و آلودگی‌های صوتی و بصری به وجود آمده، وجود آشغال زیاد در حریم شهری و لزوم ایجاد مانع و سطوح غیرهم‌سطح از دیگر مشکلات عدیده‌ای است که شهرستان اسلامشهر با آن دست‌به‌گریبان شده و برگزاری جلسه دوشنبه آینده با مدیرعامل راه‌آهن برای رفع این معضلات تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از توزیع نامناسب بودجه کشور در حوزه خانواده تصریح کرد: اعتباراتی که در زمینه خانواده، زنان و کودکان دیده‌شده به نحو متناسبی توزیع‌نشده و در حوزه زنان سرپرست خانوار کاهش بودجه نیز داشته‌ایم و حدود 95 درصد از اعتبارات خانواده حمایتی است و تنها 5 درصد در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ثبت‌شده که به نظر بنده درست نیست.

مافی افزود: با این شرایط تمرکز اعتباری که در بخش حمایتی داریم، در سایر موضوعات ازدواج، تربیتی، آموزشی، زیرساخت‌های تفریحی، کودکان و ... مغفول‌ مانده و بودجه‌ای در این زمینه داده نشده است.

وی افزود: با توجه به آسیب‌های اجتماعی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند و تمرکز اعتبارات نیز که تنها به قشر ضعیف جامعه می‌رسد، نمایندگان تنها پنج تا هشت درصد تأثیرگذاری در اصلاح بودجه دارند، نهادهای سیاست‌گذار را در شهرستان اعم از فرماندار، شهردار و اعضای شوراهای تأمین شهرستان باید این شکاف بودجه‌ای را طوری رفع کنند تا شاید بتوانیم در بودجه شهرستان و افزایش میزان اعتبارات به آن اصلاح ساده‌ای را داشته باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از پیگیری نمایندگان مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی تا پایان سال 97، بهره‌برداری از مترو در این شهرستان و تسریع در ایجاد دو گذر حیاتی در شهرستان اسلامشهر خبر داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرفوری ،تاریخ انتشار3دی 96،کدخبر: 238885، www.khabarfoori.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین