پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده کشور گفت: باید بر باورهای غلط غلبه کرده و باور کنیم که همه ما در معرض خطر گرفتار شدن در دام اعتیاد قرار داریم و حتی یکبار مصرف هم اعتیاد آور است.

شعار سال: فیروزه جعفری بر توجه به جوانان و آگاهی خانواده‌ها از مهارت های فرزندپروری و مهارت زندگی تاکید کرد.

وی افزود: هر مادری باید قادر باشد همواره به سه سوال مهم در خصوص فرزند خود پاسخ دهد و بداند که فرزندش در زمان خاص در چه محلی بوده، بای چه کسی در حال وقت گذرانی است و چه کاری انجام می‌دهد.

این مقام مسئول در ستاد با تاکید بر اینکه در دنیای امروز آگاهی از مهارت‌های زندگی و مهارت‌های فرزند پروری به عنوان اصول مهم زندگی محسوب می‌شوند و هر خانواده باید به این اصول آگاهی داشته باشد به باورهای غلط بسیاری که امروزه در جامعه باب شده است اشاره و تاکید کرد: همه ما فکر می‌کنیم که خطر اعتیاد در کمین دیگران است و ما عاری از درگیری در این معضل بزرگ اجتماعی هستیم در حالیکه این خطر همواره در کمین هر یک از ماست و مدرک تحصیلی، مدارج اجتماعی و توان مالی ما در این گرفتاری نقش خاصی ندارد.

به گفته این متخصص پیشگیری از اعتیاد و روانپزشک، نخستین اصل در پیشگیری از اعتیاد، دوری از باورهای غلط مبنی بر مصون ماندن ما از گرفتاری در دام اعتیاد است.

وی با اشاره به این مطلب افزود: باید بپذیریم که همه ما در معرض خطر اعتیاد هستیم.

جعفری تاکید کرد: هریک از ما با آگاهی از اینکه ما و هریک از عزیزان و خانواده ما در معرض خطر هستند می‌توانیم راهکارهای لازم برای پیشگیری از خطر را یافته و با آن برخورد عاقلانه و منطقی داشته باشیم.

مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید برای برقراری ارتباط با فرزندان پیشقدم شد، توضیح داد: فرزندان را در مسائل و مشکلات خانواده دخالت داده و اجازه دهید آنها در یافتن راهکارها با شما همکاری کنند و از آنان برای حل مشکلات مشاوره بگیرید تا اعتماد به نفس در آن ها شکل گرفته و بتوانند در اجتماع با اعتماد کامل به خود و خانواده در مقابل تعارف‌های دوستان مقاومت کرده و«‌نه» بگویند.

وی با بیان اینکه ماده مخدر «گل» و «شیشه» دو ماده‌ای هستند که سلول‌های مغز را به طور کامل نابود می‌کنند تصریح کرد: مواد مخدر همگی به سلول‌های مغزی آسیب وارد می‌کنند اما این دو ماده سلول های مغز را نابود کرده و فرد را دچار توهمات خطرناک می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه امروز علاوه بر جوانان، آلودگی زنان و دختران ایران اسلامی از اهداف قاچاقچیان مواد مخدر است تصریح کرد: هوشیاری و آگاهی، دوری از باورهای غلط و تیزبینی خانواده‌ها از عوامل مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: برنامه پیشگیری از اعتیاد در نظر دارد برنامه‌ای خاص و ویژه برای آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی بانوان که در معرض آسیب‌های مواد مخدر قرار دارند اجرا کند.

مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: همواره به یاد داشته باشید که «حتی یکبار مصرف هر ماده مخدری باعث اعتیاد می‌شود

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 4 دی 96، شماره: 3331156


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین