پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
صمد حسن زاده گفت: هیئت‌های خارجی می‌خواهند محصولات خود را در تبریز به فروش برسانند و ما در صدد قانع کردن آنان برای سرمایه گذاری مشترک هستیم.

شعارسال : صبح روز پنجشنبه بود که خبر دیدار هیئت تجاری لهستان با فعالان اقتصادی استان در خروجی سایت‌ها قرار گرفت، اما در این میان برخی افراد با انتشار عکس‌هایی از جلسه مدعی شدند اکثریت تاجران آذربایجان‌شرقی از هیئت لهستانی استقبال نکردند و از آنجایی که هیئت‌های تجاری خارجی صرفا به دنبال صادرات محصولات خود به ایران هستند، تولیدکنندگان داخلی چنین سفرهایی را بی فایده تلقی و به نشانه اعتراض در این نوع دیدارها حضور نمی‌یابند.

انتشار عکس‌های این دیدار، ادعای کاربران فضای مجازی را تقویت کرد چراکه در جلسه اکثریت تاجران استان حضور نداشتند و طبق گفته منابع آگاه، مسئولین اتاق بازرگانی تبریز با پخش فیلم و پذیرایی سعی داشتند میهمانان را سرگرم کنند.


در همین راستا، صمد حسن زاده در با رد مباحث مطرح شده در خصوص عدم استقبال تولیدکنندگان داخلی از هیئت اقتصادی لهستان، اظهار داشت: هیئت‌ها قبل از سفر به تبریز زمینه‌های همکاری و تخصص اعضاء خود را اعلام می‌کنند و اتاق بازرگانی بر اساس آن از تاجران استان دعوت به عمل می‌آورد.

وی ادامه داد: در این دیدار ما فعالین عرصه معدن، قطعه سازی و صنایع دارویی را دعوت کرده بودیم که اکثریت آنان هم در جلسه حضور داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم حضور تمامی تاجران در دیدارها، ابراز کرد: تمامی هیئت‌هایی که به تبریز می‌آیند به دنبال صادرات هستند و بیشتر محصولات خود را تبلیغ می‌کنند تا خریداری برای آنها پیدا کنند.

وی افزود: تاکنون اعضاء اتاق تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا هیئت‌های خارجی را توجیه و قانع کنند، ما به آنان گفتیم که تبریز بازار مصرف نیست و تولیدکنندگان استان در صدد همکاری مشترک و وارد کردن تکنولوژی هستند.

علی رغم اینکه مسئولین کشوری و استانی بر سرمایه‌گذاری مشترک تاکید دارند اما هیئت‌های خارجی برجام را فرصتی برای حضور در بازار ایران می‌دانند و می‌خواهند ایران را به بازار مصرف محصولات خود تبدیل کنند؛ با این وضعمعلوم نیست لشگر کشی هیئت‌های خارجی به آذربایجان‌شرقی و سایر استان‌ها به کجا خواهد انجامید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آناج ، تاریخ انتشار شنبه 10 بهمن 1394 ، کد مطلب : 34657 : www.anaj.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین