پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
در برابر این امتیازها، دولت فرانسه نه‌تنها در برابر بدعهدی‌های آمریکا در توافق هسته‌ای مقابله کرد بلکه همراستا با دونالد ترامپ خواستار افزایش تحریم‌ها بر روی صنعت دفاعی موشکی ایران شد و بدتر این‌که با پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین در پاریس و قراردادن آن زیر چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی خود عملاً تحرکات علیه ایران را شدت بخشید.

شعارسال:در برابر این امتیازها، دولت فرانسه نه‌تنها در برابر بدعهدی‌های آمریکا در توافق هسته‌ای مقابله کرد بلکه همراستا با دونالد ترامپ خواستار افزایش تحریم‌ها بر روی صنعت دفاعی موشکی ایران شد و بدتر این‌که با پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین در پاریس و قراردادن آن زیر چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی خود عملاً تحرکات علیه ایران را شدت بخشید.

پس از تماس تلفنی روز گذشته حسن روحانی و امانوئل مکرون، کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای به جزئیات این گفت‌وگو پرداخت و اعلام کرد که سفر وزیر خارجه این کشور به تهران به تعویق افتاده است.

به گزارش رجانیوز آن‌چه که در بیانیه کاخ الیزه از تماس تلفنی به روشنی به چشم می‌آید دخالت وقیحانه پاریس در در امور داخلی ایران است، چنان‌که در این بیانیه آمده است که مکرون در تماس تلفنی خود با روحانی از برخورد با اغتشاش‌گران ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتن‌داری ایران و احترام به حقوق اساسی آن‌ها شده است!



حمایت این روزهای پاریس از اغتشاش‌گران و تخریب‌کنندگان اموال عمومی در ایران در حالی صورت می‌گیرد که دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته و خصوصاً پس از انعقاد توافق هسته‌ای امتیاز‌های فراوانی را در اختیار شرکت‌های فرانسوی چون توتال، پژو، رنو و سیتروئن قرار داده و آن‌ها را از ورشکستگی نجات داده است.


در برابر این امتیازها، دولت فرانسه نه‌تنها در برابر بدعهدی‌های آمریکا در توافق هسته‌ای مقابله کرد بلکه همراستا با دونالد ترامپ خواستار افزایش تحریم‌ها بر روی صنعت دفاعی موشکی ایران شد و بدتر این‌که با پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین در پاریس و قراردادن آن زیر چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی خود عملاً تحرکات علیه ایران را شدت بخشید. صادقانه‌تر اگر بخواهیم بگوئیم این چراغ سبز پاریس به منافقین بوده که اغتشاشات تهران و برخی از شهرستان‌های ایران را شعله‌ور کرد و تعدادی از هموطنان بی‌گناه ایران را به کام مرگ کشاند.


حال با این وجود چرا امروز جایگاه جلاد و شهید در سیاست‌خارجی عوض شده است؟ پاسخ را باید در امیدواری غیرواقعی وزارت امور خارجه به لبخند غربی‌ها و دلبستن دولت به کشورهای خارجی برای حل مشکلات اقتصادی کشور دانست چرا که اگر غیر از این بود، به حکم منطق، عقل و حتی واقع‌گرایی، این دولت دوازدهم بود که باید سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران را لغو کرده و سفیر پاریس در تهران را به وزارت خارجه فرا می‌خواند؛ اما وقتی که انفعال سرلوحه اقدامات می‌گیرد نتیجه آن می‌شود که مکرون در کاخ الیزه نه‌تنها شرمسار دخالت‌هایش در تهران نیست بلکه به بزرگ‌ترین حامی اغتشاش‌گران هم تبدیل می‌شود

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت جهان نیوز، تاریخ انتشار13دی96،کدخبر: 578702، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین