پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
در پی تجمعات اخیر که از سوی مسوولان رسمی کشورمان غیرقانونی اعلام شد و بعضا با شعارهایی علیه مسوولان و مقامات عالی‌رتبه همراه بود، سه‌شنبه شب، 12 دی 96 امنیت و آرامش به کشور بازگشت؛ همچنین تردد وسایل نقلیه و عابران در برخی نقاط پایتخت از جمله حدفاصل میدان فردوسی تا میدان انقلاب با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی تامین شد.

شعارسال: در پی تجمعات اخیر که از سوی مسوولان رسمی کشورمان غیرقانونی اعلام شد و بعضا با شعارهایی علیه مسوولان و مقامات عالی‌رتبه همراه بود، سه‌شنبه شب، 12 دی 96 امنیت و آرامش به کشور بازگشت؛ همچنین تردد وسایل نقلیه و عابران در برخی نقاط پایتخت از جمله حدفاصل میدان فردوسی تا میدان انقلاب با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی تامین شد.

از بعد از ظهر روز شنبه هفته جاری پیرو برپایی چند تجمع در انتقاد به مسائل اقتصادی در شهرهایی مانند مشهد، تهران و برخی مراکز استان‌ها از میان تجمع‌کنندگان گروه‌های کوچکی از افراد اقدام به حمله به مراکز دولتی، بانک‌ها و تخریب اماکن عمومی کردند. تاکنون چندین تن از مردم عادی در پی اقدامات اغتشاشگران و عوامل ناشناس به شهادت رسیده‌اند که میان شهدا، یکی از نیروهای نیروی انتظامی نیز به‌چشم ‌می‌خورد در یکی از شهرستان‌ها با سلاح شکاری و توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

شهرهای مختلف امشب پس از چند روز اغتشاش و تخریب اماکن عمومی و دولتی توسط عناصر آشوب‌گر رنگ آرامش به خود گرفته‌ و با وجود تلاش گسترده رسانه‌های بیگانه برای تحریک مردم جهت اغتشاش این توطئه‌ها با هوشیاری مردم ناکام مانده است. حضور نیروهای انتظامی هم امشب نسبت به شب‌ها و روزهای گذشته در سطح شهرها کمتر گزارش شده بود.

* بازگشت آرامش به کشور/ حضور کمرنگ‌تر نیروهای انتظامی نسبت به شب‌های گذشته

برخلاف آنچه که دوشنبه شب از اصفهان خصوصا نجف‌آباد و قهدریجان گزارش شده بود، دیشب فضای این دو شهر به همراه شهرهای کهریزسنگ، خمینی‌شر، شاهین‌شهر، فولادشهر و کاشان آرام گزارش شده و وضعیت کلی در شهرستان‌ها به حالت عادی برگشته است، البته اخباری در فضای مجازی مبنی بر شلوغی و اغتشاش در فولادشهر و کاشان گزارش شده بود که بر خلاف ادعاهای مطرح‌شده برای شب‌های گذشته است.

دورود و ازنا دو شهری که در شب‌های گذشته بیشترین خسارت را در لرستان متحمل شدند و گزارش‌های بسیاری از آشوب و بلوا از این دو شهر رسیده بود امشب به همراه خرم‌آباد شب آرامی را سپری می‌کنند.

از خوزستان هم خبر می‌رسد، همه شهرهای استان تا این لحظه آرام بوده و تنها موردی که گزارش شده تحرک برخی عناصر تخریب‌گر در مسجدسلیمان است؛ جمعیت زیادی از مردم این شهرستان در محکومیت اغتشاش‌گران به خیابان‌ها آمده و در حین سخنرانی امام جمعه مسجدسلیمان، اغتشاش‌گران با سنگ به مردم حمله کردند که با دخالت نیروهای انتظامی غائله خاتمه یافت.

آنچه که از کردستان گزارش شده حاکی است با وجود درخواست رسانه‌های کردزبان و فارس‌زبان برون‌مرزی از مردم شهرستان‌های کردستان برای تجمع در مکان‌های مشخص و ایجاد آشوب اما تمامی شهرستان‌های ده‌گانه استان آرام بود و هیچ مورد خاصی انفاق نیفتاد. همچنین طبق اخباری که از شهرهای استان‌های خراسان‌شمالی، همدان، خراسان‌جنوبی، گیلان، زنجان، قزوین، سیستان‌وبلوچستان و مازندران ارسال شده است، امشب تا لحظه مخابره این گزارش خبری مبنی بر آشوب و تجمع غیرقانونی گزارش نشده است.

* امروز؛ روز برائت مردم سراسر کشور از فتنه‌گران و اتفاقات اخیر

بر اساس گزارش رسیده از شهرهای مختلف، مردم تحرکات دشمنان را رصد کرده و با هوشیاری درصدد خنثی‌کردن این اقدامات هستند، در این راستا فردا در سراسر کشور راهپیمایی‌های مردمی برای اعلام همبستگی با نظام برگزار می‌شود.

* سه‌شنبه شب؛ آرامش خیابان انقلاب تهران از نمای نزدیک

بعدازظهر دیروز و شب گذشته عابران خیابان انقلاب تهران (محل برگزاری تجمعات غیرقانونی در روزهای اخیر) شاهد ارامش نسبی بودند.البته گفتنی است که حضور نیروهای پلیس و همچنین لباس شخصی‌ها در مقایسه با روزهای قبل کاهش چشمگیری داشت. در عین حال همچنان در مقابل در اصلی دانشگاه تهران و همچنین ضلع شمال غربی پارک دانشجو حضور نیروهای انتظامی و امنیتی چشمگیر است.

بر اساس از ساعت حدود 15 دیروز دست‌فروشان محدوده انقلاب و چهارراه ولیعصر، بساط‌شان را در حاشیه پارک دانشجو و پیاده‌رو خیابان انقلاب به سمت شرق پهن کردند. جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) تاکید کرده بود که در صورتی که روند ناامنی تهران ادامه پیدا کند با تصمیم مسئولان کار یکسره خواهد شد.وی همچنین خاطرنشان کرده بود که به دلیل روشن شدن ماهیت برخی معترضان و اغتشاشگران روز به روز از حضور مردم در برخی معابر سطح شهر جهت بیان اعتراضات کاهش چشمگیری داشته است. دیشب نیز ماشین‌های آبپاش در میدان انقلاب مستقر هستند.

دیروز بلیط سینما مثل سه‌شنبه های گذشته نیم‌بهاست. تماشاچیان هم نسبت به روزهای قبل جمعیت قابل توجهی را در صف‌های خرید بلیط از دکه‌های سینماهای سپیده و بهمن تشکیل داده‌اند. ترافیک در خیابان انقلاب نسبت به دو روز اخیر سبک‌تر است؛ گرچه هنوز به حالت عادی خود بازگشته است. در اطراف دانشگاه تهران آرامش حاکم است؛ گرچه نیروهای امنیتی در اطراف آن حضور دارند. در اصلی دانشگاه تهران مانند چند روز اخیر بسته است و دانشجویان باید از دیگر درها رفت و آمد کنند.

کلانتری ۱۴۸ در خیابان انقلاب به فعالیت عادی خود مشغول است. پمپ بنزین وصال نیز در شرایطی عادی پاسخگوی مشتریان خود است. دو دستگاه خودروی یگان ویژه در چهارراه ولیعصر مستقر هستند. همچنین نیروهای پلیس راهور در تلاش برای تامین امنیت ترافیکی منطقه هستند.

امنیت کامل در تهران برقرار است

ناصربخت معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه تا این لحظه گزارشی از تجمع در سطح شهر تهران نرسیده است،اظهار کرد:پیش‌بینی ما هم این است که در ساعات آینده اتفاقی رخ ندهد.همچنین دیروز در هیچ‌کدام از شهرهای استان تهران هم شاهد حادثه یا تجمعی نبوده‌ایم.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران خاطرنشان کرد:باید به نقش مردم در عقیم ماندن اتفاقات این چند روز تهران اشاره کرد. درست است که نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی و شورای تامین تدابیر و اقدامات لازم را داشت اما من معتقدم اگر همکاری خوب مردم با این نیروها نبود این موفقیت به دست نمی‌آمد و نقش مردم در عقیم‌ماندن این حرکت کور بسیار تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه تا این لحظه هیچ‌گونه تجمعی در شهر تهران نداشته‌ایم،گفت:بنابراین هیچ‌گونه بازداشتی‌ای هم امروز نداشته‌ایم.

برخلاف ادعای رسانه‌های ضدمردمی میدان صادقیه و شهر تهران در شب گذشته در آرامش کامل به سر می‌برد. تصویر زیر مربوط به میدان صادقیه است

* قاتل شهروند درودی دستگیر شد

سربازان گمنام امام زمان (عج) قاتل ۲ شهروند درودی را دستگیر کردند. وزارت اطلاعات اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) قاتل 2 شهروند درودی را دستگیر کردند. این دو شهروند در پی برخورد خودروی آتش‌نشانی که توسط اغتشاشگران به سمت جمعیت رها شده بود، جان باخته بودند.(لینک)

* دستگیری 40 نفر در ناآرامی های اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: سه معاند ضدانقلاب در وقایع اخیر در این استان دستگیر شده اند.ناصر عتباتی افزود: در روز شنبه تجمع مختصر و محدودی در اردبیل گزارش شد که در پی حضور نیروهای پلیس ۴۰ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: در پی بازجویی از این افراد مشخص شد که اغلب بر اثر هیجانات در این تجمع‌ها حضور یافته‌اند که با تذکر و اخذ تعهد اغلب آن ها آزاد شدند. در عین حال ۱۵ نفر عاملان اخلال در نظم و امنیت عمومی بودن که با قرار قانونی بازداشت شدند.

عتباتی با تاکید به اینکه ارتباط سه نفر از این اشخاص با کانال‌های معاند نظام و سرپل گروهک نفاق محرز شده است، ادامه داد: از سویی دو مورد اقدام خرابکارانه نیز شناسایی شد که ارتباط این افراد با گروه سلطنت‌طلب را نشان می‌دهد. اغلب متهمان نادم و پشیمان هستند و با این وجود اقدام آن ها که به دنبال اخلال در نظم و امنیت عمومی و اعمال خرابکارانه بودند پذیرفته نیست.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تاکید کرد: نهادهای نظامی و انتظامی و امنیتی استان به دنبال برقراری نظم و امنیت هستند و با افرادی که به هشدارهای پلیس توجهی نداشته و رفتار و شعار ساختارشکنانه و توهین به مقدسات داشته باشند، برخورد خواهد شد.

* شهردار سابق آنکارا: حامیان اعتراضات در ایران همان حامیان اعتراضات میدان تقسیم استانبول هستند

به گزارش سی ان ان ترک، " ابراهیم ملیح گوکچک" شهردار سابق آنکارا که ماه گذشته پس از بیش از دو دهه از سمت خود استعفا کرد، امروز در توییتی نسبت به اعتراضات اخیر در ایران اظهار نظر کرد.

این سیاستمدار عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، در توییتی نوشت: "وقایع این روزهای ایران مشابه اعتراضات چند سال پیش درمیدان تقسیم استانبول است. به حامیان اعتراضات ایران نگاه کنید، همان هایی هستند که از اعتراضات میدان تقسیم حمایت می کردند. آن موقع می گفتند اول ترکیه و سپس به سراغ ایران می رویم؛ در برنامه خود موفق نشدند و حالا می گویند اول به حساب ایران میرسیم بعد نوبت ترکیه است. ان شاالله این بار نیز آرزویشان را به گور خواهند برد."

گفتنی است با وجودی که این سیاستمدار اسلامگرای ترکیه به طور صریح به حامیان اعتراضات ایران و ترکیه اشاره نکرده اما گمان می رود منظور او برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان و امارات به همراه اسراییل و البته دولت ایالات متحده آمریکا باشد.

دیروز وزارت امور خارجه ترکیه نیز به اعتراضات اخیر در ایران واکنش نشان داده و با صدور بیانیه ای ضمن پرهیز دادن کشورها از دخالت در امور داخلی ایران، ابراز امیدواری کرده است که این اعتراضات با پرهیز از خشونت به شیوه ای مسالمت آمیز خاتمه یابد.

* تیراندازی به ساختمان فرمانداری لنجان

اغتشاشگران شب گذشته ساختمان فرمانداری لنجان را به گلوله بستند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دو موتور سوار با عبور از مقابل فرمانداری این شهرستان کیوسک نگهبانی را که مامور نیروی انتظامی و دو سرباز وظیفه در آن مستقر بودند مورد هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش این دو فرد مهاجم با استفاده از اسلحه شکاری به طرف کیوسک نیروی انتظامی و بانک صادرات تیراندازی و به سمت ورنامخواست متواری شدند. در این حادثه شیشه کیوسک نیروی انتظامی شکسته شد و خوشبختانه هیچ یک از نیروهای انتظامی آسیب ندیدند.

* آمریکا خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد واشنگتن خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت و شورای حقوق بشر ملل متحد برای بررسی اعتراضات اخیر در ایران است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست آمریکا، "نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با اعلام حمایت دوباره از اعتراضات در ایران و با تکرار اظهارات مداخله جویانه روزهای گذشته مقامات واشنگتن درباره اعتراضات اخیر در ایران گفت کشورش به دنبال برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در نیویورک و نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو برای بررسی اعتراضات اخیر در ایران است.

او با ادعای اینکه مردم ایران برای آزادی خود به پا خاسته اند، افزود که تمامی آزادی خواهان جهان باید در کنار مردم ایران بایستند.او مدعی شد: آزادی متبلور شده در منشور ملل متحد در ایران نقض می شود، با توجه به شناختی که از تاریخ دیکتاتوری در ایران داریم باید نگران نقض حقوق بشر معترضان در ایران باشیم و سازمان ملل به همین خاطر باید به مساله ورود کند.

نیکی هیلی افزود: نباید ساکت بمانیم... جامعه جهانی یک بار در جریان اعتراضات سال 2009 (1388) در ایران مرتکب اشتباه شد و نباید چنین اشتباهی را تکرار کنیم.

گفتنی است مضمون همین سخنان هیلی یک بار در توییتی از سوی ترامپ و دیروز هم از زبان مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا بیان شده که ایالات متحده آمریکا اشتباه دولت اوباما را در قبال وقایع سال 1388 در ایران تکرار نخواهد کرد.

همزمان بنا به گزارش بلومبرگ یکی از مشاوران دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا از اعمال تحریم هایی علیه حکومت ایران به بهانه نقض حقوق بشر معترضان در ایران خبر داده است." کلیان کانوی" مشاور ترامپ امروز با ابراز نگرانی از آنچه که سرکوب معترضان در ایران نامید، به فاکس نیوز گفت ترامپ در کنار مردم ایران ایستاده و در صورت نقض حقوق معترضان ایرانی، کاخ سفید اعمال تحریم هایی را علیه حکومت ایران در دستور کار دارد.(لینک)

* پاسخ نمایندگی ایران به اظهارات نیکی هیلی

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، در بیانیه‌ای نمایش دیروز نیکی هیلی سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل را «اشک تمساحی تهوع‌آور» خواند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران سخنان مداخله جویانه نماینده آمریکا و سایر مقامات آمریکایی در حمایت از خشونت و اغتشاش را به شدت محکوم می‌کند. این سخنان برای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های شکست خورده آمریکا و متحدانش در منطقه بیان شده تا از این طریق از مردم شجاع و شریف ایران انتقام بگیرد. مداخلات آمریکا در ایران از کودتای 28 مرداد تاکنون کارنامه‌ای خونین و ننگین بوده است.

این بیانیه می‌افزاید: تهدیدات و یاوه گویی‌های نماینده آمریکا در سازمان ملل، حمایت از خشونت طلبی و آتش افروزی در ایران محسوب می‌شود. امنیت و ثبات ایران در چهار دهه گذشته متکی به مردم خودش بوده و مردم ایران علیرغم جوسازی‌های اخیر از این حقوق و دستاوردهای آن حفاظت کرده و اجازه نخواهند داد خشونت و ویرانگری، این حقوق ذاتی و دستاوردهای تاریخی را تخریب کنند، چرا که حافظه تاریخی ملت ایران هنوز خاطره جنایات و ذلت تحمیلی توسط رژیم دیکتاتوری تحت حمایت آمریکا را فراموش نکرده است

* کاخ سفید: تصمیم‌گیری درباره تعلیق تحریم‌ها یکی از گزینه‌های ما علیه ایران است

سخنگوی کاخ سفید در سخنانی با حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران تمدید تعلیق تحریم‌ها را مرتبط با این مساله دانست و گفت که دولت ترامپ احتمال دارد تحریم‌هایی را علیه ایران به دلیل مقابله با معترضان این کشور اعمال کند.سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در نخستین نشست خبری سال 2018 در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: این اعتراضات یک جنبش محبوب در حال گسترش است که توسط شهروندان شجاع ایرانی برنامه‌ریزی شده است.

وی بار دیگر در ادعایی نخ نما ایران را حامی تروریسم خواند و افزود: آمریکا از این معترضان حمایت می‌کند و از رژیم ایران می‌خواهد تا به خواسته مردمش برای تغییر احترام بگذارد.سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود مدعی شد: عدم تعلیق تحریم‌ها ذیل برجام یکی از گزینه‌هایی است که رئیس‌جمهور آمریکا برای واکنش به ناآرامی‌های اخیر در ایران در دست بررسی دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تحولات اخیر در ایران تاثیری بر محاسبات ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره تعلیق تحریم‌ها علیه ایران داشته یا خیر گفت: تحریم و تصمیم‌گیری درباره تمدید تعلیق تحریم‌ها یکی از گزینه‌های ماست. سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: ترامپ هنوز تصمیمش را برای تعلیق تحریم‌های ایران در ماه ژانویه نگرفته است. (لینک)

* واکنش روسیه به درخواست مضحک آمریکا پیرامون اغتشاشات ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، تمایل و پیشنهاد آمریکا برای برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل و کمیته حقوق بشر درخصوص وقایع ایران را به تمسخر و استهزا گرفت."ماریا زاخارووا "در صفحه فیسبوک خود نوشت: شکی نیست که هیات آمریکایی موضوعات مهمی برای گفتن دارند .وی افزود : به عنوان مثال نیکی هیلی می تواند تجربه آمریکا درباره پراکنده کردن راهپیمایی مسالمت آمیز مردم این کشور ، جزییات بازداشت های دسته جمعی ، سرکوب خشن جنبش وال استریت و پاکسازی وحشیانه شهر فرگوسن از معترضان را به اطلاع جهانیان برساند.

* واکنش سازمان ملل به اغتشاشات ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران، بدون اشاره به حمله مسلحانه اغتشاشگران به نیروهای امنیتی، کاهش خشونت‌ها را خواستار شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای، به اغتشاشات روزهای اخیر برخی نقاط ایران واکنش نشان داد و توقف خشونت‌ها را خواستار شد.سخنان گوترش در غالب یک بیانیه از زبان «فرهان حق» سخنگویش صادر شده که در آن آمده: «ما از شنیدن گزارش جان باختن (ایرانیان) متاسفیم و امیدواریم که از اعمال خشونت بیشتر، خودداری شود.»

دبیرکل سازمان ملل به شلیک به سوی مردم و حتی نیروهای امنیتی از سوی افراد ناشناس و حمایت علنی برخی کشورهای غربی و عربی از ادامه اغتشاشات علیه نظام مشروع و مستقر، اشاره‌ای نکرده است.در ادامه بیانیه گوترش آمده است: «ما انتظار داریم که حق برگزاری تجمعات آرام و بیان عقیده برای مردم ایران محترم شمرده شود.»

برگزاری تجمعات آرام، حقی است که برای ایرانیان در قانون اساسی محفوظ است و وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران هم پس از به راه افتادن ناآرامی‌ها در برخی شهرهای ایران، اعلام کرد که این اجتماعات غیرقانونی، در حالی برگزار شده که هیچ درخواستی برای صدور مجوز اجتماع، به این وزارتخانه واصل نشده است.

* مردم مراقب سناریوهای کشته سازی عناصر بیگانه در حوادث اخیر باشند

فرمانده نیروی انتظامی در پی وقایع اخیر در کشور به تمامی فرماندهان انتظامی استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ کرد که با مخلان نظم و امنیت و اغتشاشگران برخورد کنید.سردار حسین اشتری به تمامی فرماندهان انتظامی استان‌ها و شهرستان ابلاغ کرد تا نسبت به وقایع اخیر، ضمن حفظ هوشیاری و خویشتنداری، با اشرافیت کامل اطلاعاتی اقدام کنند.

وی در این باره گفت: به تمامی فرماندهان انتظامی استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شد ضمن حفظ هوشیاری و خویشتنداری با اشرافیت اطلاعاتی توام با اقتدار کامل اقدام به رصد و پایش آنی فضای مجازی و واقعی کنند.

اشتری ادامه داد: نباید اجازه داد که در این فضاها مخلان امنیت و غارتگران اموال شخصی و عمومی فعالیت کرده و پلیس باید با اغتشاشگران برخورد کند. پلیس اجازه نخواهد داد خدشه‌ای به آرامش و امنیت شهروندان وارد شود، از مردم برای همکاری‌ای که با پلیس داشتند قدردانی می‌کنیم.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، اشتری همچنین به شهروندان توصیه کرد که مراقب سناریوهای کشته‌سازی در حوادث اخیر که جزو راهبردهای دشمن است، باشند.اکثر دستگیرشدگان دغدغه معیشتی نداشتند و لیدرها و عناصر اصلی تحویل مراجع قضائی شدند.

به گفته فرمانده ناجا، در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است و ان‌شاءالله کما فی السابق شاهد روزگاران خوبتر در سایه امنیت کامل خواهیم بود.یادمان نرود امنیت مثال زدنی کشورمان در جزیره ناامنی‌های منطقه به خودی خود ایجاد نشده است.باید این امنیت را قدر بدانیم و همگان برای ایجاد، بسط و گسترش آن تلاش کنیم.

* ۱۱۰۰ توئیت با هشتگ تظاهرات سراسری در ایران

توئیتر در بخش trendsmap اعلام می‌کند در یک روز گذشته، ۱۱۰۰ توئیت با هشتگ تظاهرات سراسری در ایران انجام شده که ۲۵درصد آن ها از داخل عربستان منتشر شده اند؛ همچنین در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته هم ۳۱هزار و ۵۰۰ توئیت با هشتگ تظاهرات سراسری از عربستان منتشر شده و سعودی‌ها این‌گونه مردم ایران را دعوت به برپایی تجمع کرده‌اند.

پس از عربستان، 21 درصد توئیت‌ها از داخل ایران، 7 درصد از داخل انگلیس، 5 درصد از داخل فرانسه، 4 درصد از داخل آلمان و . . . ذیل هشتگ تظاهرات سراسری منتشر شده است. جالب اینجاست که 43 درصد توئیت‌های منتشره، به‌زبان عربی بوده‌اند و بقیه به‌زبان‌های انگلیسی و فارسی، این یعنی کاربرانی عرب‌زبان به‌زبان عربی و با هشتگ تظاهرات سراسری توئیت کرده‌اند تا آمار توئیت‌های منتشره ذیل این هشتگ افزایش یافته و جزو هشتگ‌های ترند محسوب شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 13 دی 1396، کدخبر: 3961013003، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین