پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار پیشقدمی و نقش آفرینی پررنگ تر بانک ها برای توسعه و رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری دریایی در این استان شد.

شعارسال: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار پیشقدمی و نقش آفرینی پررنگ تر بانک ها برای توسعه و رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری دریایی در این استان شد.

اله مراد عفیفی پور در نشستی که به میزبانی بندر شهید رجایی و با حضور حجت الاسلام "ذوالقدر" نماینده مردم شهرستان های ساحلی شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین سرپرست امور شعب بانک ملی و مدیران ارشد این بانک در استان برگزار شد، به تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های بالای گردشگری دریایی و ساحلی در هرمزگان پرداخت.

وی از خورهای «آذینی» سیریک، «خلاصی» جاسک و «تیاب» میناب در شرق استان، جنگل های حرای قشم و بندر خمیر در غرب استان و همچنین جزایر زیبای قشم، هرمز، هنگام و لارک در مرکز استان به عنوان بخشی از ثروت های خدادادی استان در بخش توریسم دریایی و جاذبه های شاخص گردشگری هرمزگان نام برد.

به گفته عفیفی پور، هرمزگان با دارا بودن ۱۲ بندر مسافری و چندین اسکله تفریحی و گردشگری در جزایر به عنوان غنی ترین استان کشور به لحاظ جاذبه ها و زیرساخت های گردشگری دریایی و ساحلی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بنادر این استان با پشتیبانی از ۹۵درصد حجم کل ترابری مسافران دریایی کشور، کانون اصلی فعالیت های مرتبط با صنعت سفرهای دریایی به مقصد جزایر ایرانی و بنادر حاشیه جنوبی خلیج فارس و همچنین کروز توریسم در ایران شناخته می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به رقابت های گسترده بانک ها در زمینه تامین مالی طرح های سرمایه گذاری در استان از جمله در بنادر بازرگانی و تجاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه فعالیت ها و اقدامات خوبی از سوی بانک ها برای تحرک چرخ های اقتصادی کشور و حمایت از متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های بندری صورت گرفته است اما در مباحث دریایی باید این حضور، پررنگ تر شود.

وی خواستار پیشقدمی و نقش آفرینی پررنگ تر بانک های عامل برای توسعه صنعت گردشگری دریایی در این استان شد و افزود: از طرح ها و پیشنهادات بانک ها برای رونق هر چه بیشتر این صنعت مهم، اشتغالزا و سازگار با توسعه پایدار استقبال می کنیم.

این مقام مسئول در همین رابطه تصریح کرد: ما در مجموعه بنادر و دریانوردی طرح ها و ایده های زیادی در زمینه گردشگری دریایی داریم که باید با ایجاد یک ساختار منسجم، موارد قابل اجراو کاربردی برای پاسخ به نیازهای مردم شناسایی، ترغیب و تا مرحله وصول به نتیجه، پیگیری شود.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: مطمئناً عملی شدن این طرح ها زمینه ساز اشتغال پایدار در بخش اقتصاد دریا پایه و رونق معیشت ساحل نشینان خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 دی 1396، کدخبر: 4191997، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
استان هرمزگان دست کمی از استان های دیگر در جذب گردشگر ندارد ، میتوانیم با سرمایه گذاری درست و اصولی صنعت توریسم را جان تازه ای ببخشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین